Gå til innhold

ville dere reist til dyreparken i sv.skapsuke 38??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår sitt høyeste ønske er å få se showet til kaptein sabeltann.

men de begynner jo å gå så sent.....jeg har termin 23.juli og første lørdagen de har visning er 12.juli.

Kan legge til at jeg bor i stavanger.....ca 3 timers kjøring fra kr.sand.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er der nå omtrent.

Har 16 dager igjen til termin i dag, og kan med hånden på hjertet si at så sant jeg kunne unngått det, ville jeg ikke dratt.

Hadde nok med å komme meg gjennom 17. maifeiringen i dag.

En dag i Dyreparken vil innebære masse gåing og ståing, muligens i varmt vær. På dette tidspunktet vil du trolig oppleve mer vann i kroppen, spesielt i føttene og bena, noe som gjør gåing og ståing ubehagelig over tid.

Så jeg ville tenkt meg grundig om...

Skrevet

Jeg ville også tenkt meg om med tanke på ubehag i ben,rygg, bekken o.l., men jeg ville ikke bekymret meg for fødsel;)

Skrevet

Dette blir jo ikke helt det samme, men jeg skal kjøre bil til Lindesnes og Stavanger 4 uker før termin, og hjem igjen uka etter, altså 3 uker før termin. Det er ca 10 timer effektiv kjøring, så jeg spurte legen om hun trodde det kom til å gå bra. Hun mente at "det er fødeavdeling både i Kristiansand og Stavanger, så det er ingen fare. Spis mye is i bilen så du ikke blir så varm, og ta mye pauser". Og så ramset hun opp alle fødeavdelingene på Sørlandet i samme slengen.

Så om det er bilturen du tenker på ville jeg nok ikke engstet meg så mye for den, mange har jo omtrent en så lang kjøretur til fødeavdelinga også. Men synes du bør se an formen på den tida, om du er sliten osv. Det er jo mye folk i dyreparken, og varmt og mye gåing. Det går ikke evt an å dra senere på sommeren, etter du har født, eller neste år i stedet? Om dere velger å dra bør nok datteren deres også få klar beskjed på forhånd om at turen blir avlyst om fødselen f.eks skulle starte før dere kommer av gårde eller andre ting gjør at dere ikke kan dra, eller så er det kanskje like lurt å ikke si noe til henne før dere nærmest er på vei, så blir hun ikke skuffet over at turen blir brå-avlyst.

Skrevet

hei jeg ville dratt :)

dro selv til kristiansand i uke 38 når jeg skulle ha nr 2

vi bodde da ikke så langt fra oslo så hadde jo noen timer lengre å kjøre hjem :)

men fant ut att skulle det begynne der opp ville jeg jo altids kunne dra på en av sykehusen der vi var :)

det gikk kjempe fint og ble ingen fødsel i parken :)

Lykke til , bare kose seg og slappe av :)

Skrevet

Heisann... jeg hadde bare lyst til å gi et lite tips.... jobba i dyreparken i fjor.... Det dem har der, er en rullestol, både vanlig og elesktrisk... dette er gratis å låne... dere betaler kun depositum som tilbakebetales... (dette bør ringes å bestilles på forhånd) Jeg vet at det kanskje ikke er gøyest å sitte i rullestol, men det er virkelig verdt det hvis ønske om å reise til parken er stort... stolen kan jo bare bestilles og så kan du jo bare si ifra at du ikke vil ha den hvis du ser det ikke er bruk for... greit å ha den tilgjengelig hvertfall syntes jeg:-D

Jeg tok imot mange bestillinger av gravide med skikkelig bekkenløsning og andre graviditetsplager som hadde noen fantastiske opplevelser pga lånet av denne stolen:-)

Vet ikke om du syns det høres interessant ut, men hvertfall et tips... Parken er stor!!! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...