Gjest Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Gutten min har lenge vært litt uintressert i ammingen og nå har det bare blitt værre. Tilbyr han før hvert måltid, men han vil så og si ikke ha, tar bare ett par tak eller snur seg bort. Har fortsatt 1 nattmåltid og da får han bra i seg. Ja, jeg har prøvd å amme i stille, mørkt rom osv. Han må jo ha i seg melk (hvor mye?), må kanskje gå over til flaske med mme. Orker ikke pumpe meg flere ganger om dagen, trenger tiden vi har ledig til å trene med han. (Noe med ryggen hans) Flere som har det sånn?
*tintin* Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Jepp, dette høres veldig kjent ut.. Gutten min er 5 1/2 mnd og jeg har strevd med ammingen i 2 mnd. Han har bare blitt mindre og mindre interessert, og jeg har kun fått til å amme når vi har vært i et stille, mørkt rom. I det siste har han nektet å amme om natten også, så i går bestemte jeg meg for å kutte ut. Orker ikke den pumpingen til alle døgnets tider, og føler ikke at det er verdt frustrasjonen. Fikk full støtte for dette på helsestasjonen )
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Unnskyld meg men "Orker ikke den pumpinga"???? Det tar da ikke lenger tid til å pumpe enn å amme?? Himmel, alle stressede mødre : Dere kan vel sette av noen minutter fire-fem ganger om dagen til pumping så småttingene får den mest næringsrike maten småtten trenger,eller ? Tross alt får vi betalt for å gå hjemme og ta vare på våre små håpefulle... Hilsen "snart trebarnsmor"
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Hva er dette for noen anklager ? Hilsen "bare 2 barnsmor"
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 snuppa mi er likedan, alt er mer spennende enn puppen. så jeg har begynt å legge meg ned ved siden av henne / amme liggende, det funker faktisk her! da har hun bare meg og puppen å se på lissom.. (har sofa med sjeselong, så ingen av oss detter ut til anonym 20:51: er faktisk ikke alltid så lett å pumpe seg!!! for min del tar det jævli lang tid, og kommer ikke spes mye heller. har en avent-pumpe (fikk av svigermor) men får ikke dreisen på det, samme f... så jeg skjønner godt at noen ikke"orker den pumpinga!"
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Til anonyme "snart trebarnsmor" Jeg burde sikkert ikke hisse meg opp, men klarer ikke la være. Jeg vet ikke hvordan dine bryster er, men mine tar det ca 30 minutter å pumpe hvis det skal bli i nærheten av ett måltid og skal jeg gjøre det 5-6 ganger pr. dag har jeg ikke tid nok til treningen den lille gutten min trenger. For det skorter ikke på ammeinnsatsen her, har vært gjennom brystvorter det har blødd av, sopp, tøff brystbetennelse, flere sykehusbesøk på grunn av brystabcess, og tette melkeganger har jeg ca 1 gang pr uke fordi jeg er disponert for det. Har fullammet så lenge som mulig og prøver fortsatt å amme så mye som mulig. Jeg har også gått til svært mange behandlinger med gutten min og hatt mine bekymringer. Helt enkelt er det heller ikke når det i perioder har vært vanskelig med både hans og min søvn. Men du synes kanskje allikevel jeg ligger på latsiden i permisjonstiden min ?
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 17. mai 2008 #7 Skrevet 17. mai 2008 skjønner godt at du vil bruke tiden din på gutten din enn på pumpa!!! får ikke til pumpinga jeg heller, tar så lang tid, og syns det er ubehagelig (kan være pumpa eller meg?) så gir mme om det trengs. stå på og bruk kreftene og tiden din på gutten din istedenfor!!
May-juli07+mai09 Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 akk det samme med min sønn, så jeg gikk over til nan2 og han elsker det!!!!!!!!!!! ikke bry deg om hu anonyme lykke til )
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 Her er det helt puppenekt nå. Hun har gått helt over til mme. Tulle 1 gjorte det samme da hun var 7 måneder.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 17. mai 2008 #10 Skrevet 17. mai 2008 Uff det var litt av noen hormoner snart 3 barns mamma. God du får de ut her inne ikke på de andre 2 ungene ;0)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #11 Skrevet 17. mai 2008 Gullet mitt er 7mnd og har drevet sånn ganske lenge nå. Har prøvd å pumpe flere ganger, men det har bare kommet ca 10 ml etter 20min på hvert bryst. Det virker som hun skal se på ALT, gjøre seg til, "prate" og vil ikke slå seg til ro. For da kan det hende hun sovner. Sover svært lite på dagen. Ca 40 min tilsammen på dagen og ca 12 timer om natta. De siste kveldene har hun fått mme etter grøt og pupp. Men hun brekker seg så lett av det. Har tenkt litt på, at det er ikke sikkert de trenger like mye melk lengre, nå som hun får fast føde også.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Har lest i en bok som Gro Nylander har skrevet, at mange har en fase hvor de er uinteressert i puppen. Da skal man bare fortsette å tilby puppen, men ikke presse, så skal interessen i de fleste tilfeller komme tilbake. Jeg bare lurer, er det noen som sliter med et uinteressert barn og som aldri har gitt flaske?
Prins05&07C",) Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Ja slik hadde vi det også! Jeg ga opp tilslutt, det ble mer stress enn kos faktisk. Jeg orket heller ikke pumpe meg x antall ganger om dagen for å holde produksjonen noenlunde oppe, hjalp ikke lenge uansett. Så jeg skjønner deg godt!! Ikke hør på alle bedrevitere, babyen vokser, og det viktigste er at han er mett og at dere alle har det bra! De skal ha 10% væskemengde av vekt, dvs hvis han veier 8 kg bør han ha 8 dl væske i løpet av dagen:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå