prekæs Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Potetsalaten ble veldig god og tatt vel i mot hos gjestene. Ellers er det nok mulighet for at jeg har frøsi:) på meg minst e uvi og halsen begynner å bli tjukk. Hendene mine var så blå at de ble avbildet av resten av familien (helt sant), men guttungen fikk gått, dvs kjørt vogn gjennom sitt første 17.mai tog. Da må jeg tåle blåfrosne hender i 4 grader og vannrett regn. Jeg begynner å strikke meg ullundertøy nå, og er stygt redd for at jeg kan få mye tid til strikking de første dagene. Du vet ikke om det finnes votter til vestfoldbunaden?
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Her snødde det friskt til morgen i dag, men jeg mønstra faktisk hele troppen på flaggheising på skolen klokka åtte, og deretter stod jeg tre timer og ropte hurra med klump i halsen - fra Garden til Garden. Deretter måtte jeg ha hjelp for å klare å ta penger ut av lommeboka for å betale transporten til hageselskapet, fingrene frosset fast i hhv hold-veske og hold-flagg-modus. De var hvite og innskrumpa, faktisk, og prikka og stakk i en time etter opptining. Har ei venninne som akkurat sendte melding om at hun skulle begynne produksjon av bundadvotter - nå var det ikke til Vestfold, men uansett, votter må til!
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Æh - Prekæs, jeg veit at ikke innlegget var til meg, men følte meg nok litt rojal etter dagen, fin i kjolen og ingen kunne se at det var ull under alt... Nå har jeg pysj...
prekæs Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2008 Det går bra:) Jeg har joggebukse og et glass rødvin ved siden av meg. Og er opprinnelig vestfolding, hvis det var meg hun over deg mente. Stokke, nærmere bestemt.Bodd i Drøbak og...før vi flytta hit. En merkelig dialektblanding. Dvs Tønna, tærne og toene:)
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Om du mente meg, blond, så er svaret også nei. Men jeg ville hatt Vestfoldbunad om jeg kunne. Og når skal det fan hakke meg bli noe av - nå har jeg funnet ut at jeg skal ønske meg sølvet til jul og bursdager, har'u klave får'u ku.
blond Skrevet 17. mai 2008 #7 Skrevet 17. mai 2008 Jeg lurte siden du ønsker deg Vestfold-bunad og synes den er finest. Det er vel ikke uvanlig å synes sin egen bunad er vakrest.
blond Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 Nå fikk jeg også lyst på et glass rødvin! Eldstemann er snart i seng og da er det fram med flaskene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå