Gå til innhold

Slutta å amme....men ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slutta å amme for 1 uke siden.Syntes at jeg fikk mindre melk dei først dagene,sikkert også fordi jeg hadde trappa ned på forhånd.Men så nå etter 1 uke siden jeg amma sist....så har jeg plutselig fått spreng og masse melk igjen...........er dette normalt??????Hvor lang tid tar det før melka er borte...noen som vet?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik hadde jeg det også virket nesten som det samlet seg opp jeg ga ham melk de gangene det ble illle fikk ikke til pumpinga. Heldigvis ville han fortsatt ha. Du kan visst også få tak i en pille som gjør at melkeproduksjonen stopper har jeg hørt. Hos meg forsvant ihvertfall melka i løpet av en måned.

Skrevet

hos meg var sprengen borte innen 6 mndr etter ammeslutt og melka var borte først 2 år etter ammeslutt..

Skrevet

Jeg hadde spreng i en uke og to etter slutt, så roet det seg. Hadde melk minst halvt år etterpå.

Skrevet

Jeg har det samme problemet. Lillebror sluttet tvert å suge sist onsdag. Han nektet. Beit meg og hylte som en gris når jeg la han til.

Snakket med hs på torsdagen som sa at hadde jeg ikke spreng til da så ble det nok ikke så gale heller.

Men over helga fikk jeg plutselig spreng og skikkelig vondt i puppene. Den ene natten lakk jeg veldig og våknet med spreng.

Jeg snakket med legekontoret og ble satt på denne berømte pillen som skal stoppe melka. Som faktisk ikke er en pille, men en kur på 16 dager.

Skrevet

Javel.....kanskje det er det jeg skal gjøre da..........har du merka at det hjelper etter at du begynnte på kuren???

Skrevet

Jeg tok første pillen igår og har ikke merket noen bedring.

Jeg skal ta en halv pille 2 ganger til dagen i 2 dager. Så skal jeg ta en hel pille 2 ganger til dagen i 14 dager. Viss det kommer melk da etter noen dager skal jeg fortsette kuren i ytterligere 1 uke.

Skrevet

okay........tror jeg skal ringe legekontoret imårå....måtte du inn på sjekk eller kunne du bare ringe så fikk du ordna det???

Skrevet

Jeg ringte til helsestasjonen, hs var ikke inne så snakket med jordmor da. Hun snakket med ei på labben som igjen snakket med legen som skrev ut en resept og fikk tabelettene sendt til meg =)

Jeg hadde bare ringt hadde jeg vært deg, for det tar tydeligvis litt tid før det hjelper! Jeg har kjempevondt idag i puppene idag!

Skrevet

Jeg gjør det imårå jaaaa.........takk!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...