Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Hei. Jeg har blitt alenemamma og har utbetalt ca 12.000 i tidsbegrenset uføretrygd. Lurer på om jeg har krav på overgangsstønad og hvor mye den isåfal blir redusert? Vil gjerne vite hva DU i SAMME SITUASJON får.... Hva har du til sammen utbetalt når skatt er betalt, som alenemamma?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har også Tidsbegrenset Uføre og får kun utbetalt 9500.- i tidsbegrenset uføre.-..da jeg jobbet deltid før jeg ble syk...og de anser ikke diagnosen som alvorlig nok til at jeg blir regnet som ung ufør??? Men dette går jo "greit" noen mnd til så lenge jeg har Os..får utbetalt 5000.- der...men det er kun 3 mnd til så er den perioden over... Glemte å si at i den utbetalingen med Tidsbegrenset Uføre ligger og forsørgertillegget jeg får.... Når skatt er betalt har jeg: T.u: ca 9500.- Os: ca 5000.- barnetrygd : 1970 Bidrag : ca 2000.- Så pr i dag har jeg da en 18500.- men fra sommeren av blir det ca 13500.-
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Tusen takk for svar:) Jeg hadde vært sååå fornøyd med 18500-, siden jeg bare har 12 per i dag. Jeg har time hos nav på mandag....tror du det er sjanser for at jeg får innvilget OS? har jeg faktisk krav på det? mer enn nok fornøyd med alt jeg kan få over 12.000. en ting til, barnefaren er engelsk og har ikke fast jobb. Er det muligheter for at staten dekker barnebidrag? har hørt snakk om det.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 12000.- i tidsbegrenset uføre er jo endel mer enn meg...så vil tro at du får litt lavere Os enn meg...men at du får en 2-3000.- i mnd vil jeg tro. + at du får jo dobbelt barnebidrag for et barn mer enn du har- så har du et barn blir jo det ca 1940.- + at barnefar må jo betale bidrag evt at du får forskudd via Nav. Så vil tro du kommer opp i iallefall 17 tusen. Undersøk med Nav- man trenger virkelig det mankan få,,,aner ikke hvordan jeg skal klare meg nå når jeg mister Os... Lykke til.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har tidsbegrenset uføretrygd+ forsørgertilleg (dette er noe du kan få om du har tidsbegrenset uføretrygd) og os. Får utbetalt ca 12-13 tusen i måneden av uføre og det tillegget etter skatt (avhengig av lengden på måneden) + 3500 i os. Også har jeg bidragsforskudd på rundt 950 kr og barnebidraget på rundt to tusen. Skal også søke kontantstøtten når lille fyller ett år, den er vel på rundt tre tusen om jeg ikke har tatt helt feil.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 hvordan søker man tidsbegrenset uføretrygd? er under behandling og får rehab.peger,, er så lei av å dra til legen hver gang jeg må ha ny legeerklæring..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Det er du og legen som søker om dette og sender da legen papirer til NAV.snakk med legen din...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Jeg er også midlertidig uføretrygdet, men jeg har fått beskjed av NAV om at jeg ikke får OS når jeg har trygden... Men jeg skjønner jo ut ifra hva dere sier her at jeg burde søke om OS også! Hvis det er tilfelle så blir jeg utrolig oppgitt over NAV altså...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 det er jeg som skrev dette innlegget....nå har jeg fått innvilget 5200 i OS enda jeg har 12000 utbetalt i uføretrygd.... så bare søk ivei. Alle måner drar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå