ZamZam Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Jeg og gubben var ute i går, da vi kom hjem i går fant ut at jeg kanskje hadde drukket omtrent akkurat litt for mye og grudde meg litt til i dag, stakkars mannen min som reiste på jobb kl 0430... (vi bor ikke i norge og 17 mai er bare en helt vanlig dag.) Så våkner jeg kl 05 av et helvetes rabalder. Rabaldret kommer inn på soverommet for å innformere meg om at minstemann har spydd. Kommer ut i stua så er det faktisk sant, tok tempen 41. Ordnet med han, laget frokost til alle og fikk omsider en godt tiltrengt dusj. Det var rundt disse tider jeg faktisk registrete at mannen min hadde tatt bilen til jobb, så jeg må finne en taxi. Her er det jo ikke bare og ringe, man må faktisk finne taxien helt selv. Forlot minsten og barnevakta og trasket ut i varmen, tempraturen er allerde godt over 30 grader og ingen taxi i sikte. Trasker rundt i et godt kvarter før jeg finner en taxi, men da er jo eldstemann allerede varm, sliten og vil bare hjem *SURV*. Kom til barnehagen på hengende håret for så å komme på at adgangskortet til jobben til mannen min ligger i bilen jeg skal hente og jada, den står innenfor murene så man må ha adgangskortet for å komme inn.. Dere kan jo tenke dere hvor mye ræv enn må slikke for å komme inn på en plass man egentlig har adgang, men uten kort.. Kom inn etter å ha tatt eksamen i asslick og satte snuten hjem.. Vel hjemme lå minsten å sov, heldigvis ingen feber.. Jeg kom da på at jeg hadde time hos legen, vaksiner.. herlig, jeg er jo så glad i å bli stukket i tide og utide.. Legger igjen instrukser til barnevakta ( hun er også hushjelp), sjekker at minsten ikke har feber og reiser.. Blir stukket i hver arm, oppdager at det ene hjulet på bilen er nesten er flatt, ordner det selvf, og henter eldstemann i barnehagen.. På vei hjem føler jeg meg plutselig kjempedårlig.. Sitter å håper at det ikke er heteslag (å svime av i 80 km er ikke anbefalt), men til min lettelse husker jeg nå ( 6 timer etter at jeg sto opp) at jeg ikke har rukket å spise enda så det er "bare" lavt blodsukker... Kommer hjem, hvor til alt hell minstemann ikke har feber. Barna leker og jeg lager en lett lunsj, plutselig er det hyl og skrik i stua og ja.. En løskatt ( som kanskje kan være infisert av fugleviruset) har bitt eldstemann til blods.. En time senere har minstemann skyhøy feber, eldstemann er i full krise, gubben er stuptrøtt og jeg må si at jeg ikke føler meg helt topp selv.. Vet ikke hvem jeg skal synes mest synd på, minstemann som har feber her hvor tempraturen nå er 43 grader i skyggen, eldstemann som våknet hysterisk etter et mareritt og har drittvondt i hånda, mannen min som er så trøtt at han nesten stuper, men insiterer på å være våken eller meg selv som utsetter oss for all denne galskapen.. GRATULERER MED DAGEN, alle sammen.. Må jeg om noen år sitte å fryse ræva av meg sammen med dere i Norge og tenke på denne spesielle dagen her hvor alt gikk litt på tverke, heldigvis er det ikke 17 mai hver dag..
*Timulia* Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Å kjære vene.... hva skal man si? :-) Kondolerer? Tipper det blir en 17.mai du husker....Håper alt går bra med barna dine!
MamiMaribel Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 OI, stakkars deg!! Det hørtes ufattelig slitsomt ut - og alt dette måtte du klare helt alene...:-) Sender deg en kjempeklem, Gunda!!
ZamZam Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2008 Det var/er veldig slitsomt, men jeg var ikke alene da.. Jeg har jo hushjelp/nanny..(heldigvis) Ettermiddagen har faktisk foregått rolig, minsten har survet, eldstemann har jagget kattene og mannen i huset forlangte eplekake ( noe han ikke fikk for jeg gadd rett å slett ikke å kokkelere i 50 +). Vurderte et lite øyeblikk å lage 17 ai tog, men siden vi er bare fire nordmenn i landet her så ble anntok jeg at toget ble litt for kort. Spesielt når minsten måtte bærer fordi han er syk. Nå er mannen og minsten i seng, eldstemann blir skjemt bort med noddy på tven og jeg skal søren min finne bingen snart jeg også.. Tar så på å feire 17 mai, men om noen år så er det sikkert et vidunderlig minne om den gang da, mens jeg stresser med bunader, barnetog, russetog, is, pølser, regnjakker, vinterjakker, luer, votter og selvfølgelig hele familien på besøk utpå ettermiddagen.. Håper dere har hatt en flott 17 mai, sender dere villig vekk 15 + grader så dere kan ta et glass vin på terassen i kveldingen og nyte at dere overlevde 17 mai enda et år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå