Mirakeljenta08 Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 er det noen her som har fldt for tidlig...... jeg fødte ei nydelig jente i uke 23 og 3 dager nesten 4mnd for tidlig.... går bra foreløpig emen aner jo ikek. er litt opp og ned med følsene mine siden jeg i tilegg har en gutt på 2år. hun ligge rpå riksen.... hadde termin 25august
2 nøster Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Hei mammen til Thomas Jeg fikk tvilling-jenter i uke 28+4, tre mnd for tidlig. Etter fire uker sengeliggende på Obs.post, ble de ble født på Ullevål, men vi ble overflyttet til Fr.stad Nyf etter fire dager. Min termin var 20 juni. De ligger fortsatt på intensiven, men har nå endelig kommet av Cpap, ut av kuvøser og varmeseng. Ble faktiskt koblet av alle monitorer i går, og lagt inn på "vokse-stua". De er nå snart 7 uker gml, og har styrt unna alle problemer hittil. Utrolig tøffe små. Det er en tøff tid foran deg! Det er veldig opp og ned i en slik situasjon. De er veldig flinke på Riksen, har jeg hørt - så jenta di er i alle fall i de beste hender Og at det er en jente taler også positivt for saken. Jenter er tøffere enn gutter visstnok, når det gjelder premature. Jeg vil nok råde deg til å få snakket med noen underveis. Vi snakket med sykehuspresten, og det er godt å få lettet hjertet sitt når man er i en slik krise situasjon! Sykepleierene er også gode samtale-partnere Kan tenke meg det er ekstra hardt i.o.m. at du har en liten gutt som du skal være tilstede for også... bare pass på at du får hvile litt innimellom slagene! Man merker som regelt i etterkant at man har vært igjennom en følelses kvern.. utrolig stressendes og slitsomt. Hvor gml er jenta di nå? Ligger hun på respirator eller Cpap? Trenger hun ekstra oksygen? Og vekta? Har hun snudd og er på vei oppover? Sender en god klem din vei, og krysser fingre for lille jenta di!!
Mirakeljenta08 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2008 heisann.. så godt med svar... går virklig opp og ned ja... de sier hun er veldig sterk å har noen småting.. hatt hjerneblødning og en åpen dectus og infeksjoner men det er deet.... men har hele veien vært stabil en fighter... men kan få en etterskade av hjerneblødningen men trenger jo ikke sa de... så n¨å håper jeg hu bare overlever er krisk enda men stabil... hun veide 625 stor til være født i uke 23... hun ble dødsdøømt men lever i beste velgående nå.... hun veier nå 750... så håper det går veien.. men er tøfest å være vekk fra gutten min men vi pendler så er ikke der hele tiden.... men kanskje lurt å prate med noen ja takk
Fru Hyggestund Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har selv født 6 uker for tidlig - det gikk selvsagt bra Er tante og fadder til ei jente født i uke 24 for 12 år siden. Det gikk super bra! Hun er i dag ei helt normal 12 årig jente. Hu.n har hatt litt små problemer med lesning og skriving samt litt skjeling på øynene, men det er jo bare småtterier. Foreslår prematur foreningen sine nettsider. Der er det masse bra info
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Hei. Dette kan gå helt fint. Jeg fikk en jente født uke 25+6 i fjor. I dag utvikler hun seg "perfekt"=) Kryper, sitter og spiser og har nylig begynt å reise seg opp. Hun er 10,5 mnd korrigert/13,5 mnd ukorrigert.Kjempesprek og alltid godt humør. MEN vær forberedt på en del berg og dalbaner...Det første halvåret var tøft, spesielt tiden på sykehuset. Lykke til, og spør i vei om du lurer på noe. Føler meg som en "spesialist" på premature, he.he=)=)
Mirakeljenta08 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2008 hei du anonym.... så flott at alt har godt bra... e rkjempetungt ja føler jeg abre besøker mitt barn.... føler meg så dum mår jeg skal skifte bleie å slikt teite meg men sånn er det... men hadde hun noen komplikasjone runder tiden på sykehus? var hun stabil hele tiden håper det går greit jeg spør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå