Gå til innhold

Når er vi fødens "ansvar"???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Jeg lurer bare på en liten ting. Når har vi "lov" å ringe føden dersom det skjer noe vi lurer på/skummelt i svangerskapet?? Jeg ringte nemlig føden i uke 18 med kraftige smerter i magen - fikk da beskjed om å ringe legevakten istedet... Det er jo noen uker siden nå, men har jeg nå lov å ringe føden dersom det er noe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man kan jo redde et barn fra uke 23..så vil jo tru iallefall da må man få ringe føden?

Men hadde nok prøvd føden uansett jeg visst jeg var over 20 uker..

Skrevet

Hmm. Jeg fikk beskjed at hvis det skjedde noe utenom legen min eller jordmor sin kontortid så skulle jeg ringe føden etter uke 16. Før det er det gynekologisk avd. sitt ansvar sa min jordmor. Det er i Trondheim

Skrevet

Oj var dette også noe altså?? Hmmm... jeg har ikke hatt behov for å ringe noen for inntil en uke siden. Da var det grunnet et svar jeg fikk her som gjorde at jeg ringte føden.. og det var liksom ingen tanker om det stemte.. bare var så naturlig=)

Hehe..

Skrevet

jeg fikk beskjed fra jordmoren min om å ringe føden fra og med uke 14 hvis det var noe galt. fikk også direktenummeret dit. dette for å slippe ventetiden på legevakta...dette er i trondheim.ser ut som man får litt forskjellige beskjeder...?

Skrevet

På Ullevål er man fødens ansvar etter at man har vært på ordinær ul.

Skrevet

Jeg har hørt forskjellig, men da jeg ringte i 23. uke (22+2 ) så fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha ringt legevakta men de tok meg inn

En gang så hadde jeg blødninger og var på ul, noen uker etter starter blødningene igjen og det var helg. Jeg ringte føden og de tok meg inn da var jeg i 14 uke.

Jm sa jeg skulle kontakte føden etter uke 20 omtrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...