blizzy Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Heisan, Regnet fra første dag av sist mens er jeg 5 (3) på vei:) Har legetime om halvannen uke. Nå lurer jeg veldig på når en vanligvis har første ultralyd? Gjøres dette hos fastlege eller må en oppsøke gynekolog/ jordmor?
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Hei Vet ikke om jeg forsto deg rett, men på første legetime sender de inn skjema på ul, og den er ikke før uke 17-20. Ellers er det noen legesenter som har ul apparat så du kan få se den lille på alle kontroller. Det er ikke vanlig da, er mer de heldige som har det sånn Er du fryktelig bekymra, har blødninger, ikke vet hvor langt du er på vei eller har "unormale" blodprøver kan også fastlege henvise deg til sykehus eller gyn hvor de tar ul. Det kan du også få hvis du har mista før! Ellers kan du gå til privat ul - som er veldig kos somregel Koster ikke allverden heller, men pris er litt avhengi av hvor du bor! Kanskje har jeg svart helt feil? Ellers er du kanskje litt klokere Håper på det siste! Lykke til, og gratulerer med den lille i magen!
Lemonia Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Som bøllefrø sier, det er ikke vanlig å ha UL utenom den ordinære rundt uke 18. Skal du har UL utenom det må det være medisinske grunner, evt at du går privat og betaler alt selv hvis det bare er ren nysgjerrighet.
blizzy Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2008 Tusen takk begge to! I dag har jeg blødd litt, så jeg håper at det ikke er noe galt. Har ikke vondt noe sted, så det er vel en god ting?!? Ser fram til den legetimen for å få avklart om alt er i orden.
Minime? *10pp* Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Hei! Jeg var hos legen samme dag som jeg fant ut at jeg er gravid (fordi jeg går på medisin som ikke anbefales for gravide), og han sa da at vi kanskje kan se den lille på ultralyd neste gang jeg kommer. Jeg var hos han på fredag, var ca 5 uker da, og skal tilbake 11. juni, så er ikke så langt på vei da! Men som noen andre skrev er det jo ikke alle leger som har ultralydutstyr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå