Gå til innhold

Flere med høyt symfysemål??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter min første 07.09. Masse glede og mange bekymringer... Har hele tiden ligget høyt på symfysemål... På siste kontroll var jeg 23+4, og målet var på 25 cm.... Lurer på hvorfor? På UL var iallefall fostervannsmengde normal. Tror lillegutt er litt stor, så kanskje det er grunnen? Flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå over den grønne streken med nr 2, jevnet seg ut i slutten a sv.skapet da. Kom på den grønne streken hvertfall :)

Grunnen her er at mini lå høyt, for han var 3600g & 52 cm når han ble født :)

Denne gangen har jeg også lagt utenfor den grønne streken, men kommet meg innenfor nå hvertfall :D Har 20 dager igjen.

Og her ligger mini høyt :)

Så hos meg er det grunnen tror jeg.

Skrevet

jeg tror ikke symfysemålet har noe med størrelsen på barnet å gjøre...man måler jo fra bekkenet til toppen av livmoren,så da er det vel hvor høyt oppe den ligger heller..?

Skrevet

Jeg er akkurat 33 uker idag og sf målet var 37 i går, så det ser faktisk ut til at jeg vil gå utenfor skjema før jeg er 40 uker. Var på 3D ultralyd i uke 31 og vekta på babyen ble da målt til 2380 gram allerede.

Skrevet

Jeg har i alle mine tre svangerskap ligget langt over det grønne feltet på denne skalaen, men ungene har vært mindre enn gjennomsnittet, kun 3200-3320 g. Ikke har jeg hatt mye fostervann heller..

Skrevet

Litt under gjennomsnittsstreken forrige gang, barnet ble 3440 gr. Langt over det groenne (eller blaae som det er hos meg da) denne gangen, og det tror jeg er fordi de har bommet med ULtermin. Jeg er innstilt paa aa foede ca to uker foer ULtermin, som ogsaa stemmer perfekt med min menstermin. Vi faar se....

Skrevet

knocka nye høyder denne gangen jeg ... hehe kanskje ike så rart ;)

45cm i uke 32 ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...