MiLady Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Hei! Kan noen hjelpe meg å få riktig uke på profilen min. Den er en uke på forskudd. Skal være 6+1 i dag og på profilen står det at jeg er i uke 7... Det skulle heller vært første mens dag i stede for termin dagen.
Maja☆ Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Det er riktig det som står at du er i uke 7 nå. Du har fullført 6 hele uker og er gått inn i din syvende uke. Slik står det på alle. Jeg er 38+6 i dag, men på min profil står det at jeg er i uke 39 og har 10 dager igjen til termin. I morgen når jeg er 39+0, så vil det komme opp at jeg er 40 uker på vei.
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 du har begynt på din 7. uke, men er bare 6 fullgåtte uker.
MiLady Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2008 Dette forstår jeg bare mindre å mindre av. Hvis jeg regner med fra termindatoen min som etter vanlig 28 dagers syklus skal være 9. januar.09, og teller til den 4.april i år får jeg 41 uke. Føler at noe ikke helt stemmer... Som regelt går man jo 40 uker, da skal fostret være 38 uke etter det jeg har forstått. Når jeg er i min 6 uke så vil jeg at jeg er i 6 uka og ikke i 7 uka. Det blir så veldig mye rotete. Husker da jeg var innlogger første gangen her inne, fikk jeg ukene riktige, og husker jeg ikke helt feil så skrev man første mens dag i stede for terminen datoen.. Synes det blir bare rett og slett forvirrende... Er man i 6 uka, eller er man i den 7 uka...
Mamma`n til Trym Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Hehe, de fleste av oss skjønner dette sånn ca i uke 15. Tenk på fullgåtte uker, det hjelper.
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Det er bare en måte å si det på. Når du er 6+noe er du 6 fullgåtte uker (finito, ferdig, done!..med 6 uker av svangerskapet). Men du er INNE I den 7. uka av svangerskapet. Hvis noen spør deg hvor langt du er på vei, er du 6 uker PÅ VEI (fordi disse 6 ukene er tilbakelagt; fullgåtte), men du er INNE I din 7. svangerskapsuke. Er samme som at når du har bursdag, og fyller 30 år, så går du inn i ditt 31. år.
MiLady Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. mai 2008 Hehe, nei detta her blir alt for avansert, jeg gir opp hjernen min greier ikke å få denna logikken til å passe hel, hihi... jaja. Ikke alt man skal forstå her i verden
mamma til tre prinsesser Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 Det er egentlig ikke så vanskelig, men hadde vært enkle om det stod f.eks 6+1 Husk svangerskapet starter med den første uken da man er 0+0 til 0+6, altså første uken eller uke 1 som de kaller det her. Neste uke er man 1+0 til 1+6, dette er da uke 2 (den andre uken) og sånt fortsetter det uke for uke, så derfor stemmer det at du er i uke 7 da du er 6+1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå