Gå til innhold

HODEPIN E som ødelegger svangerskapet mitt! Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med hodepine, har det nesten hver dag nå.. Det er skikkelig hemmende og vet ikke helt hva jeg kan gjøre med det. Har det nesten aldri til vanlig så regner med der kommer av graviditeten.

Er ikke glad i å ta paracet, hverken nå eller til vanlig. Prøver å trimme og holde meg i bevegelse for ikke å stivne av i musklene men hittil har det hatt liten effekt. (Hjelper jo mot andre ting...)

Som dere sikkert forstår er dette veldig plagsomt og tips taes i mot med stor stor takk!

God 17.mai forresten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk MYE vann. Det har jeg måtte gjort hele svangerskapet. Hvis jeg ikke drikker mellom 2,5 til 3 liter vann hver dag utenom alt annen jeg drikker så får jeg dundrende hodepine dagen etter. Dette hjelper på meg, kanskje det hjelper på deg også...

Skrevet

Drikker i grunnen ganske mye vann, ligger stort sett på mellom 2 og 3 liter for dagen og det har jeg alltid gjort. Må jeg kanskje øke mengden enda mer da?....

Skrevet

Det vet jeg dessverre ikke. Det hjalp for meg. Har ikke noen flere tips, men du får ha lykke til og håper du får bedre hjelp av andre her.

Skrevet

Har du snakket med lege om dette?

Ellers ville jeg ha prøvd akupunktur om jeg var deg.

Skrevet

Det er jeg også plaget med... Har migrene fra tidligere, men det har bllitt værre etter at jeg ble gravid! Nå har jeg stort sett hodepine hver dag. Heldigvis ikke så veldig ofte migrene.. Legen ville selvfølgelig ikke skrive ut noe for det, siden alt er lite utprøvd i forhold til fosteret...

Her blir det mest og ta det rolig, mye veske og på det værste så tar jeg parasett. Håper det blir bedre for oss begge etterhver!! :)

Gratulerer med dagen :)

Skrevet

tenkt gjennom om det kanskje kan være musklene i skulder/nakke som står bak???

har selv kraftige hodepiner til tider pga nakken..

så er avhengig av regelmessige massasjer fra min kjære for å forebygge....

Skrevet

må nåk "glede" med at der er absolutt graviditeten som forårsaker hodpinen,ogat det går over,varer desverre noen mnd er akkuratt som det er med kvalmen,det går over...................... og det er ikke allverden som hjelper desverre,men å ikke stresse,ta det roligt og få nåk søvn så kan det lindre,paracet treng du ikke ta.hjelper ikke likevell

Skrevet

Er plaget med det samme

Jeg har ikke noen fler tips, men jeg merker at jeg er stiv i nakke og rygg og det gjør ofte hode værre.

Jeg har i alle fall vært plaget med hodepine i begge svangerskapene så jeg vet det henger sammen.

For meg hjelper Paracet, men bare når ejg tar det med ro For eksempel har jeg måttet ta paracet for å få sovne pga smerter

Tar jeg det midt på dagen mens jeg er på jobb og stresser rundt så kan jeg bare dropppe det egentlig.

Skrevet

Bruk alltid solbriller ute selv om ikke det er skarp sol. Har du lett for å få hodepine er du ofte ekstra sensitiv mot sollys.

Unngå kaffe/cola/koffeinholdige drikker

Ispakke i nakken lindrer.

Skrevet

Jeg har hatt migrene så lenge jeg kan huske og før jeg ble gravid gikk jeg på forebyggende medisiner. De måtte jeg kutte ut da jeg ble gravid og jeg var livredd for at jeg skulle få et svangerskap som var preget av hodepine. Heldigvis har det ikke blitt sånn da, men jeg har da noen anfall av hodepine jeg også. Jeg tenkte jeg skulle skrive ned de tipsene jeg forholder meg til for å forebygge hodepinen:

Lev regelmessig!

*søvn

Det er viktig å sove nok og at man sover på riktig tidspunkt. Og forsøk som best du kan å sove godt. Ha det mørkt, stille og kjølig på soverommet. Ikke ha forstyrrende elementer som data, tv og stereoanlegg på soverommet.

*mat

Det viktig å spise nok og riktig - spis innen en time etter at du har stått opp. Spis regelmessig og variert. Dersom du vet at du reagerer på enkelte matvarer, så hold deg unna dem!

*drikke

Drikk ikke bare nok - drikk mer. Drikk helst rent vann. Om du drikker kaffe og/eller te er det en regel at for hver kopp kaffe/te du drikker, skal du drikke et glass vann.

*mosjon

Beveg deg. Du trenger ikke nødvendigvis å bli en toppidrettsutøver, men en gåtur hver dag kan hjelpe masse.

*velvære

Ved stive muskler og anspenthet kan det være lurt å få partneren din (eller eventuelt en annen person) til å massere deg. Om det ikke er mulig å få partneren til å massere deg, kan det være lurt å investere i en massasjetime en gang pr måned for eksempel. Gjerne oftere hvis du har råd.

Ellers kan det gjøre mye for hodepinen om du sørger for å ikke fryse, ikke være for varm, bruker solbriller, unngår høye og skarpe lyder, lytter til kroppen når den gir beskjed om hva du trenger og at du tar deg tid til å slappe av hver dag - roe ned, gjøre noe koselig osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...