Gå til innhold

Mister melka mi...HJELP MEG!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mye melk hele tiden, brystspreng etter 1,5 time i 2,5 mnd. Så begynte det å regulere seg selv, men det kom alltid melk fort når gutten min skulle die. Så begynte det å gå litt fort med ammingen syntes jeg, og lurte på om det var nok. Han var grinete i 3 døgn, før jeg skjønte det kunne være derfor... :( Så prøvde jeg å gi han mme etter et måltid og han slukte 70 ml. Når jeg pumper kommer det alt fra 20 ml til 80 ml... Han er nå 4 mnd gammel. Jeg er så redd for at jeg holder på å miste melka mi. Skal sies at jeg har vært utsatt for psykisk stress siste 3 mnd da svigermor har klikka helt...

Noen som har erfaring?

Hjelper det at jeg pumper meg ofte?

TUSEN TAKK for svar!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å skrive at den siste mnd så har det tatt litt tid før melken har kommet, og han har blitt veldig utålmodig. Får han ikke til å suge det i gang alltid, så da må jeg pumpe det igang...

Skrevet

eg har ikke noe erfaring med dette men tror det er lurt å legge han til brystet ofte. tror du kan bruke en nesespray for å få melken til å komme fortere....

lykke til iallefall..;)

Skrevet

Hei, Tror det er helt naturlig at melken ikke alltid kommer med en gang, men det er viktig å gi ofte så du setter igang mer produksjon, sikkert derfor han sutrer mer. Også er det veldig viktig at du drikker nok. Det funker veldig bra å gå til akupunktur også hvis det skulle stoppe opp for deg.

Lykke til!

Skrevet

Mini begynte å klage veldig ved puppen da han var rundt 4 måneder. Han var utålmodig og melka kom ikke fort nok. Han spiste hver 3. time, så jeg begynte å legge han til litt oftere, etter 2 - 2,5 time. Da ble det ikke så mye klaging fordi han ikke var så sulten, og melkeproduksjonen økte. Det tok noen uker før han var fornøyd ved puppen igjen.

For meg hjalp det ikke å pumpe meg ofte, for det var så lite effektivt - kom så lite hver gang! Jeg brukte heller syntocinon spray og lot mini spise ofte.

Og drit i svigermor;)

Skrevet

Tuuusen takk for svar...deilig å høre både det om øking av melk og svigermor ;)

Skrevet

Jeg mistet nesten melka da gutten vår var ca 4 mnd. Det var fordi jeg prøvde å regulere når han skulle ha måltidene sine, i stedet for at han fikk gjøre det selv. Dermed ble intervallene for lange og melkeproduksjonen gikk drastisk ned.

Jeg ringte ammehjelpen, og hun ba meg legge han til hver time i 2-3 dager (utenom natta, med mindre han våknet og var tørst da). Hun begrunnet det med at så lenge ungen suger og stimulerer utdrvningen av melka vil produksjonen øke, selv om han ikke ammet så mye i slengen.

Etter ca 1 døgn med dette hadde jeg mega brystspreng og masse melk!! Veldig effektivt! :)

Hun sa at ingen "mister" melka - produksjonen går bare ned, og man kan så og si alltid få den opp igjen. Så fortvil ikke!

Men gi for all del ikke mme - det vil redusere sugelysten hans og produksjonen din.

Og når du er tilbake i full produksjon - gi han pupp når han ber om det. De regulerer det best selv, har i hvert fall jeg erfart :)

Skrevet

Kjempebra. Imorgen skal jeg virkelig slenge han på puppen ofte!!!

Håper bare han vil suge litt da, han blir litt fort utålmodig...

Takk for alle svar!

Skrevet

Hvis du ikke har prøvd Syntocinon anbefaler jeg deg å få resept hos legen for å prøve. Den reddet situasjonen hvis jeg skulle amme f.eks på kafé eller noe. Da kom melka fortere, og han spiste lengre.

Lykke til, dette ordner seg!

Skrevet

Oi, så fine tips! Dette må jeg å prøve. Har slitt litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...