Gå til innhold

Samboeren fikk blodpropp!!!!


sjara

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert ike interessant for dere, men må bare fortelle likevel.....

 

Det har vært noen slitsomme dager her. To dager etter at jeg selv fikk svar på prøver om at jeg nok har hatt en blodpropp og har noe økt risiko (genetisk) for å få det, så våkner jeg om natten av at samboeren ligger og ynker seg. Han hadde så store smerter da han pustet at det bar på legevakta og deretter akutten. Diagnosen var blodpropp i BEGGE lungene!!!! Hjelpes!

 

Samboeren hadde en kneoperasjon to uker tidligere. Han klagde litt over smerter i leggen etterpå, men de gjorde ingenting på sykehuset. Før han ble lagt inn for blodpropp var han hos fysio og fikk massert leggen. Den natten satt blodproppen i lungene. Fysion løsnet sikkert på en blodpropp som satt i leggen. Skremmende!!!

 

Det verste er egentlig at samboeren var på sykehuset med samme smerter i 2002. Da ble han sendt hjem med diagnosen lungebetennelse og fikk pennecillin. Legene sjekket nå journalen hans og sa at han hadde de samme blodverdiene den gang som nå, så mest sannsynlig hadde han en blodpropp den gang også. Skremmende det og!!!

 

Vi venter vårt første barn om syv uker, så det er mange tanker som farer rundt i hodene våre om dagen. Samboeren må også testes for om det genetisk ligger noe økt risiko hos ham, og da må kanskje minsten sjekkes også...

 

Til tross for at samboeren burde ha hvilt, pusset han opp barnerommet mens jeg var i Stockholm i forbindelse med jobb et par dager denne uken. Jeg ble så overrasket, rørt og glad at tårene bare rant... Smelt...

 

Ha en fin 17. mai alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes, ser her at jeg har skrevet om dette før. Gud, så surrete jeg er, beklager!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffamei!!!

Håper det går bra med dere nå begge to, og at evt tester på den lille vil gå fint!!!

 

Lykke til, og god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...