Mamman til Daniel:) Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 har tatt to tester som begge har vært svakt positive.. hadde sex for 2 uker side! men jeg føler meg ikke garvid.. hører alle snakker om denne følelse. har endel mensmurringer, og noe svake stikninger på høyre side.. men ingen ømme pupper eller kvalme. Kan det ha noe med å gjøre at hvis jeg er gravid så er jeg 4+3? kjempe takknemmlig for svar.. ikke helt ventet dette
*Super*Mamman* Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Ja, det er ikke alle som får symptomer så tidlig... Men gratulerer så masse med graviditeten:)
We Hope Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Kjære deg, det er ikke uvanlig å ikke føle seg gravid så tidlig. Jeg kunne ikke tro det selv til tross for positive tester. Jeg har vært frisk hele tiden, men jeg tror at de som blir kvalme raskere får den "gravidfølelsen". Følelsen av å være gravid kommer snikende etterhvert. Hadde det ikke vært for bekkenløsningen kan jeg enda ta meg i å ikke føle meg gravid (er 20+6). Selv om jeg kjenner en del liv hver dag. Det er liksom en sånn skrekkblandet gledesfølelse. Dssuten snakker alle om den glade gravide, men ikke bli overrasket om du blir redd og lei deg og fortvilet i starten for det er mye som skjer i kroppen din nå. Lov meg også at du ikke blir redd av alt man kan lese her inne, for de aller fleste går det veldig bra med. Riktig lykke til, gratulerer med dagen, og jeg skal krysse fingrene for deg jeg :-)
Mamman til Daniel:) Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2008 tusen takk.. dette hjalp veldig.. er bare veldog mye intrykk nå.. dete var ikke akuratt plalagt.. har netopp begynt på juss studie, og det passer dermed midlt sagt ganske dårlig.. men men..
Nætte;mortil2 Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Det eneste jeg kjente var at den ene puppen min var veldig øm.. Og jeg tok testen bare for å være sikker siden mensen ikke kom og jeg skulle i utdrikkingslag!! Og vips var den postivi.. Først i uke 12 da legen fant hjertelyden med en gang (å det var etter to ultralyder i uke 6 og 9 pga blødninger hvor vi begge ganger så et levende foster og hjerte som slo) trodde jeg på det... Bekkenløsningen slo til allerede i uke 7,så det var nok av bevis, men altså ikke før den legetimen skjønte jeg det... Lykke til, får håpe du får det til med studier og det hele, selv om magen vokser, for mye kan tilrettelegges!! =)
Trulte76 Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 eneste symptomene jeg hadde var mensmurringer og stikninger. ømme pupper kom dagen etter jeg ventet mensen. Men man trenger ikke få det. Kvalm har jeg ikke vært i noen av svangerskapa mine.
Mamman til Daniel:) Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. mai 2008 tusen takk for fine svar.. er mye rart som surrer rindt i hodet. føler så mange prater om alle symptomene sine, så ble litt redd.. tenker å ringe legen på mandag, for siden testene har vært litt svake, tror jeg at jeg trenger å høre noen si til meg: Ja du er gravid.. men tror dere at jeg får time til sjekk.. ser mange som får beskjed om å bare ta en test hjemme.. men er så usikker
Nætte;mortil2 Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 En strek er en strek!! Er nok bare tidlig enda, derfor den ikke er så sterk. Vent noen dager så tar du en til. Hcg nivået øker en del.. Men ring legekontoret og be om time uansett! Om du må vente litt så får du heller teste deg flere ganger hjemme, for iallefall på mitt legekontor testet de meg ikke da jeg sa at hjemmetesten var positiv. De også stoler på dem.. Men det er helt sikkert forskjellig praksis.. Men, kom på, du kan levere en urinprøve til labratoriet, trenger som regel ikke time til det, og be dem sjekke!!! =) Det kan man visst gjøre så lenge det er åpent der, bare ta av morgen urin og møt opp!! Lykke til!
Herkules Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 Jeg hadde ikke et eneste symtom jeg, var faktisk minde av alt som mensmurringer og ømhet enn om jeg skulle hatt mensen. Testen din er like sikker som den på legekontoret. Lykke til
MammaTilVerdensBesteGutt Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Hadde nesten ingen symptomer når jeg ble gravid... Har hatt mer symptomer tidligere uten å være gravid, for å si det sånn FIkk ettervert litt svake mensmurringer og ganske ømme pupper, men det gikk fint an å leve med. Resten av svangerskapet har egentlig gått over all forventning og jeg føler meg veldig heldig for det eneste symptomet jeg har nå er stor mage (er 33 uker). Har selvf vært både kvalm og trøtt og kjenner det i bekkene hvis jeg har gått/stått lenge, men jeg lytter til kroppens signaler og prøver å tilpasse meg deretter. Går også på skole, og det har gått kjempefint. Satser på å fortsette til høsten (bf tar permisjonen). Ser for meg at det er lettere å fullføre med en baby som (forhåpentligvis) sover mye, fremfor en ettåring som løper rundt... Ønsker deg lykke til! Du har en spennende tid i vente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå