Brillefint - Jadda! Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har alltid hatt det slik at jeg sovner med en gang jeg legger meg og så sover jeg søtt hele natta... Men nå er det altså en uke siden jeg fikk positiv test og jeg har IKKE sovet godt. våkner og ligger og tenker.... Mye stress på jobben da... men tenker mest på det som skjer inni magen min... Har noen gode tips??? Trenger å være opplagt på jobb! *insomnia*
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Ja samme her:-) Har til vanlig et usedvanlig godt sovehjerte, men de først ukene av graviditeten var det bare tull..lå å tenkte akkurat som deg, og følte jeg ble overtrøtt osv..men når jeg var 9-10 uker så begynte det å snu, nå er jeg 12+1 og gleder meg til å hoppe til køys kl ni på kvelden! Da sovner jeg og sover stort sett hele natta! Så det er nok bare før kroppen venner seg til alle hormonene osv. men et tips ang den tenkingen..jeg sov bare noen timer på natta den perioden og våknet gjerne lysvåken kl 4..etterhvert prøvde jeg å tømme hodet for tanker, tvinge meg selv til ikke å tenke noe som helst for så å legge meg til å sove, det hjalp på meg! Våkner litt på natta enda, men klarer å sovne igjen med denne metoden:-) Lykke til!!!
Brillefint - Jadda! Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2008 takk for svar...dette skal jeg prøve
helene0: jan09+jun11 Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har det litt sånn jeg og. Er supertrøtt når jeg går å legger meg, også får jeg ikke sove. Så vokner jeg noen ganger i løpet av natten fordi jeg må så forferdelig tisse. Har funnet ut at det hjelper å legge seg en halvtime-time senere enn vanlig, da er jeg så trøtt at jeg stuper. Da sovner jeg med en gang og våkner ikke før i 6 tiden.
Brillefint - Jadda! Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2008 ja, jeg skal også gå inn for å ikke sove etter middag! Er så fantastisk avhengig av å sove godt om natten.... hehe... (det skal nu bli mæ et liv i januar tell næste år )
prins06+bim Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Hei! Jeg plages selv med søvn etter at jeg testet positivt for en uke siden. Ligger lenge våken og tenker.. æ tenke på alt mulig, Hvordan blir sommeren med en liten kul på magen, nårtid skal æ fortelle det til arbeidsgiver (har en jobb der æ blir flyttet på med en gang jeg forteller om graviditeten), blir det jente eller gutt eller kanskje 2..., er alt ok med den lille,.. for å nevne noe. Når æ legger meg for natten e æ stuptrøtt, men sovner allikavel ikkje. Prøver å ikkje tenke på noe, og noen gang fungere det. Kan våkne kl 4 om natten og er lys våken. Men det har faktisk blitt bedre de siste dagene. Det er jo en stor fantastisk ting det å bli gravid, så det er jo ikkje uventet at kropp og sinn blir fokusert på dette. Håpe søvnen din blir bedre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå