Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har en nydelig gutt på 5 mnd som har vært ganske krevende fra fødselen av. Han hadde kolikk de første 3 mnd. Han var en veldig blid og fornøyd gutt etter det. Men nå de siste 2 ukene har han blitt veldig krevende. Han suttrer og griner hele dagen, og våkner nesten hver time om natten. Han ligger ikke for seg selv mer enn 5 min,, før han suttrer eller setter igang å hylskrike. Eneste som gjør han fornøyd er å bære på han. Han sover ikke alene på dagen,, han sover kun ved puppen eller i bæreselen, og da maks 20 min før han våkner med ett hylskrik. Han nekter å ligge i vognen, så får ikke trille tur, de få gangene det går sovner han, og sover maks 20 min,, og våkner da å hylskrike til han blir lilla i trynet. Når jeg tar han opp er han fornøyd. Så det ender med bæreselen. Eneste tiden jeg får til å slappe av er når han legger seg for kvelden, som er i 19 tiden (bruker da 1 time på å få lagt han) Men etter 22 våkner han ofte. Han får nok mat, skal som regel bare kose med puppen litt. Han nekter å ta smokk. Jeg er alene med han hele dagen. Sambo kommer hjjem i 17 tiden, så får litt avlastning da. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.... Jeg lar han ligge når han bare suttrer,, men det tar ikke lange stunden fø han skriker seg lilla, og da må jeg jo ta han opp. Jeg liker ikke å ha han så mye i bæreselen, har han kun i den når han skal sove litt, eller når jeg må i butikken. Men kjenner det godt i armer og rygg når jeg bærer han hele dagen. Han veier 7 kilo nå. Er det noen som har noen gode råd til meg??
petite fleur Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Kan det være tenner på gang? I tilfelle er jo dentinox eller isbiter verdt å prøve. Siden dette bare har vart i 2 uker, tyder det jo på at noe har skjedd, noe som plager ham. Har han alltid nektet å ligge i vogn, eller dette også kun de to siste ukene? Har du prøvd å sette han opp i halvveis liggestilling, slik at han får se? Det hjalp på min sønn - da han var 5 mndr ville ikke han heller ligge i vogna.
heldigec Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Dra til legen og ta en full-sjekk av ham. Kanskje kan det være noe som plager ham.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Min lille gutt har hatt det sånn i perioder også, man blir sliten, men hvis jeg har merket at hvis jeg blir litt stri mot han fordi jeg syns han blir veldig krevende, sånn at jeg prøver på at han skal legge seg alene og sånne ting har det bare gjort vondt verre, så nå prøver jeg å bare overøse med det han vil ha, som sovne til pupp, og bli holde han mye, så har det bare gått over av seg selv. Tror de bare har noen dager, uker, hvor de trenger mer kjærlighet og nærhet. Men bare et spm, sover han ikke i vognen på dagen hvis du triller han ute? Og som hun andre skrev, får han nok mat? Høres ut som han setter opp mat prod. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Kiropraktoren som fiksa kolikken til jenta vår sa det at det kunne hende at det kunne komme snikende tilbake om en del mnd og at vi derfor da skulle bare komme tilbake for en ny runde. det kunne skje. Så kanskje det er det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå