Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Har dårlige minner, og det blei ikke bedre nå i år. Skulle på en kostymefest jeg hadde gleda meg til siden februar, men kl 19 så kollapsa jeg på senga...hadde rukket å komme meg dit etter at jeg våkna, men jeg bare orka ikke. Så da det blei midnatt og jeg så 17. mai på skjermen så bare begynte jeg å gråte, og jeg har grått siden. Gleder meg ikke akkurat til i morra.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 huff da..Håper du får en fin dag i morgen,uansett..
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Takktakk! Fikk faktisk sovet igjen rundt kl 2 (så jeg må jo ha vært utslitt...har jo ellers problemer med å sovne), og våkna nå kl 10. Så da sitter jeg her og spiser twist heilt aleine. Selvsagt ingen på nettet, men tenkte å høre hva venninne mine skal i dag.
petite fleur Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Men hvis dette er noe som skjer hvert år i forbindelse med 16 - 17. mai, burde du jo ikke være alene! Eller er det sånn at du ikke vil at noen skal vite det? Det var jo bra du sovna til slutt da, høres ikke noe særlig ut å ligge å gruble over gamle vonde minner ;-( Ønsker deg en fin dag...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Hadde jo planer i går, men jeg bare greide ikke å dra...og jeg har bevisst ikke lagd noen planer på selve 17. mai for jeg ante jo ikke hvordan jeg kom til å ha det. I fjor feira jeg jo med mamma, men knakk sammen den dagen!:-( Snakka også med behandleren min i går, og da begynte jeg bare å gråte da hun ba meg å tenke på disse dagene i fortida...fikk faktisk tårer i øynene nå som jeg skreiv dette her!:-/ Får trøstespise enda mer twist.
Mamsen&LillePrinsen Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Du bare suttrer og klager hele tiden din møkkakjerring!
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 Nei fy faen nå får du gi deg di frekke heks, SÅNN sier man faktisk ikke til folk som har det vondt! Får du se til å lære deg litt folkeskikk og empati snart elers burde du holde deg fra å svare på slike innleg om du ikke klarer det, om man skal diskutere hvem som er møkkakjerring innpå hær hanver du MEGET høyt opp på den listen!!
du og jeg og vi to Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 Uff, vil bare sende deg en god klem! Og hopp over slike teit kommentarer - det er jo bare for å provosere, ikke la dem få det til! Skjønner ikke at de gidder!
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #10 Skrevet 17. mai 2008 Hvordan tenker du å håndtere dette når ungene dine blir større og ønsker å delta på arrangementer da? God bedring.
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #11 Skrevet 17. mai 2008 Hun finner vel en løsning, man kan faktisk bearbeide slikt.
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #12 Skrevet 17. mai 2008 Javel... Man må jo regne med respons på innlegg man kommer med her inne.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. mai 2008 #13 Skrevet 17. mai 2008 Som Tigern sa så kan man bearbeide dette...faktisk så var hun med på å gjøre dagen min bedre!:-) Så har jo barna en far da. Og kan jo hende at 17. mai automatisk blir bedre når jeg ser jentene kose seg med tog og is. Var faktisk med i tog i barnehagen i går, men da sovna snulla rett og slett i vogna! Tok meg faktisk en tur ut nå, og det var koselig å se folk i bunad...jeg liker jo bunader, og håper jeg får brukt min neste år. Da blir kanskje 17. mai bedre.
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #14 Skrevet 17. mai 2008 Spetakkel, greit med respons, man sånn som at noen lengre oppe sparker noen som ligger nede hjelper ikke akkurat ¨på. Og man kan ved litt tid og behandling faktisk klare å komme seg over disse utfordringene. Jeg har posttraumatisk stress syndrom, og spesiellt en periode i året har jeg had kjempe problemer. Men siste 3 årene s har jeg klart meg fint selv om jeg kjenner hjertet dunker litt og at jeg helst vil være mest mulig i fred et par tre dager ( jeg reise som regel på hytta med mine kjære disse dagene) Tror nok Riga på sikt også vil klare å komme seg, det tok meg 7år, og først nå snart 11 år etter kan jeg si at jeg har "kommet over" det som skjedde den gangen.
Tøysetipp Skrevet 17. mai 2008 #15 Skrevet 17. mai 2008 På slike dager blir gjerne minnene forsterket. Og familie og tilhørlighet har en sentral plass. Selv om du har opplevd triste og leie ting i fortiden, kan du kanskje bygge nye og verdifulle tradisjoner for deg og dine barn? Jeg vet litt om hvordan det kan føles. Moren min gikk bort 19.mai for snart et år siden. Og denne tiden føles ekstra belastende. Slike følelser kan man ikke undergrave eller legge et lokk på. Likevel har jeg tenkt at dette ikke skal få bli en sorgens dag. Livet er fremtiden. Og nasjonaldagen har fått en ny mening etter at jeg fikk barn selv. Jeg har ingen grunnlag til å uttale meg på dine vegne. Og du gjør nok det beste du kan for deg og dine og utifra det utgangspunktet du har. Et klapp på skulderen og en klem fra meg.
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #16 Skrevet 17. mai 2008 Det høres bra ut, Riga! Mitt spørsmål var ikke slemt ment, og jeg støtter absolutt ikke kommentaren lenger oppe! Lykke til :-)
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #17 Skrevet 17. mai 2008 Riga; så kjedelig det skulle bli sånn i år:( Men det går seg til med tiden vet du, for når jentene blir større får du helt andre minner å legge til de vonde. Gode minner om røde kinn, is, flagg og glede på denne dagen! Og jentene dine som stråler om kapp med isflekker overalt:p Hehe... Det kommer det kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå