TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde termin 13. mai, men tulla meldte sin ankomst én dag før; altså 12. mai Jeg har i flere uker gått med VONDE og stadig regelmessige kynnere, men disse har -til min store fortvilelse bare dabbet av og stoppet opp etter flere slitsomme timer... Så derfor hadde jeg heller INGEN forhåpninger eller tro på at kynnerne (eller jeg kan kanskje kalle de rier), som jeg hadde hele søndagen faktisk skulle ende opp i fødsel.... Vi var på tur ut til kysten for å kose oss og nyte det fine været 1. pinsedag. Jeg må innrømme at turen for min del ikke ble særlig avslappende, for jeg hadde jo kynnere (rier) i ett sett... Vi kom hjem utpå ettermiddagen, og de bare fortsatte -de ble også tettere og tettere og mer intense. Men dette hadde jeg jo opplevd før uten noe resultat, så jeg trodde ikke det kom til å bli noe ut av dette heller (selv om det gjorde fryktelig vondt, og jeg virkelig måtte puste meg gjennom hver ri). Da vi skulle til å legge oss en gang i tolv-tida, og jeg skulle ta kveldens siste do-tur, så gikk slimproppen. Da skjønte jeg at NÅ var det noe mere på gang enn tidligere! Men samtidig kom jeg jo til å tenke på at det også er helt normalt å gå en stund etter at slimproppen har gått før det faktisk blir noen fødsel. Så derfor fortsatte jeg litt med den tanken at "neida, dette stopper sikkert snart opp igjen"... Men jeg sende en melding til foreldra mine (som skulle passe tulla vår på 2 år når vi skulle på sykehuset), og skrev at KANSKJE vi kom innom med tulla iløpet av natta eller morgendagen... Men de måtte ikke ligge våkne og vente, for jeg var ikke helt sikker... Men da jeg tok tiden mellom hver ri -som da var blitt 3-4 minutter, skjønte jeg at det i alle fall var på tide å ringe føden og høre om de syns jeg burde komme ned. De ga klarsignal, og vi kjørte tulla til mormor og morfar, dro en tur innom bensinstasjonen for å kjøpe noe smått å spise på -til hvis vi skulle bli lagt inn, og så ankom vi sykehuset. Det tok sin tid å komme opp på føden, for det er neimen ikke lett å gå når riene er tette og det føles som om babyens hode står imellom beina dine! Vel oppe på føden ble jeg undersøkt, og til min store overraskelse og lettelse var det blitt 6 cm åpning! Så da bar det inn på en fødestue Jordmora tok vannet etter ikke så lang tid, og jeg skal si at DA ble det virkelig fart på sakene! Som om det tidligere ikke hadde føltes som om hodet til babyen var imellom beina mine, gjorde det i alle fall det nå!! Ikke lenge etter begynte de forferdelige pressriene, og jeg kunne jo ikke gjøre annet enn å presse! -og det gjorde mannen min og, hehe, han holdt rundt meg og presset med ;P Det var en lettelse og en utrolig følelse da jeg omsider hadde fått presset ut hodet, og bare kjente at den lille kroppen fulgte etter. ENDELIG var den væste delen av fødselen over! Jeg fikk den fantastisk nydelige tulla vår opp på brystet, noe som er en helt spesiell og ubeskrivelig opplevelse. Kjenner jeg blir helt rørt her bare jeg tenker på det Tulla veide 3900g, var 52cm lang og 36cm rundt hodet. Stor nok, kan man si, men helt perfekt! Så nå er vi blitt en familie på fire, og vi er overlykkelige alle mann! Største tulla kan ha en tendens til å bli litt sjalu her, men stort sett er hun kjempestolt over å være storesøster Og i tillegg til at jeg er stolt over den lille familien min, er jeg også kjempestolt over meg selv som har holdt ut disse ni lange månedene med ALT av svangerskapsplager! Deilig at den biten er over nå, det må jeg innrømme
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Ååååå gratuleeere så masse:) Jeg gleder meg virkelig til min tur kommer:) Dere får kose dere masse videre da:))
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Gratulerer så mye:)) høres fantastisk ut! Jeg er misunnelig..gleder meg t d er min tur:) Må kose deg masse videre da:))
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Gratulerer, så fin historie! Nyt tiden, du har all grunn til å være stolt! For en prestasjon*!
lip smacker Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Gratulerer! Hørtes ut som en veldig fin fødsel!! Kos dere med den lille:-)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 Inne og sniker fra 2.tri og vil gratulere så mye!! Dette ble jo blanke øyner av å lese=)
hugolina med henrik 1 år Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 gratulerer så mye med jenta deres.
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 Gratulerer så mye! Kos dere masse med jentene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå