Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 På butikken i dag var det et par som hadde med seg 2 gutter på ca 3 og 5 år. Disse guttene fant noen 17 mai-fløyter i butikken (som de enda ikke hadde betalt for), og de begynte å blåse i disse. De blåste skikkelig høyt, viftet med flagg, tutet med sånne horn og styrte på. De løp rundt beina på foreldrene, løp bort til fremmede og blåste dem opp i ansiktet med disse fløytene osv... foreldrene løftet ikke et øyenbryn engang... Jeg fikk helt vondt i huet av å høre på dem egentlig, og syns egentlig det var litt rart av foreldrene å ikke si ifra til ungene om sånt jeg, da. Er det bare jeg som er prippen eller?
Gulosten™ Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Nei det er du ikke. Soff får ikke lov å bråke inne, uansett hvor vi er (unntak: lekeland o.l.).
Sun5 og Theo Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde ikke godtatt det. Mener at fløyter er en uteting...
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Hehe, bra det ikke er meg som er grinekjærring da=) Jeg skjønner jo at unger er litt viltre av seg, men jeg syns grensen var nådd når de løpte bort til fremmede, blåste dem opp i ansiktet med fløytene, tutet med hornene inn i ørene på fremmede og hadde full fektekamp med flagg, midt i butikken..
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Nei, hadde ikke akseptert den slags oppførsel nei....aldri latt det tatt av sånn heller. Hender 2 1/2åringen furter litt pga at hun ikke får alt hun peker på...men thats it...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Hadde ikke latt ungen min få lov til å ta på ting jeg ikke skal kjøpe, iallefall ikke noe som kan blåses på/i. Er det no rart enkelte barn blir villstyrlige med slike foreldre..??
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Nei, jeg måtte tenke det litt selv også, at det nok var foreldrenes skyld...er du gravid forresten? gratulerer=)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Kanskje guttene er sånn til vanlig også slik at foreldrene er imune for bråk, evt. driter i at ungene bråker når de gjør det foran andre enn foreldrene (les: pause fra bråket)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Det er synd å si det, men.. Det er jo foreldrene som former barna sine. Jeg kan enten drite i hva Daniel gjør, eller lære han rett og galt. Lærer jeg han rett og galt gjør jeg iallefall det jeg KAN nå. Jepp, er gravid! ) 7+4:) Tusen takk! =) Samme termin denne gang, som med Daniel ;o)
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Hadde absolutt ikke godtatt slik oppførsel nei.. Og det at noen kommer å blåser en i ansiketet får meg til å bli sint.. En gjør ikke slikt til fremmede!
ScaryMama Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Hva hadde du gjort i denne situasjonen da? Dessuten, du vet jo ikke om foreldrene tok tak i det i ettertid...
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Synd for de andre kundende,men til pass for butikken. Hvorfor skal butikkene legge til rette for at barna får tak i det mest fristende artiklene? Jo, det selger ikke sant. Hadde slike varer befunnet seg høyt oppe i reolene hadde dette aldri blitt et problem. Dette gjelder også smågodt, tyggis og småsjokolader ved kassa. De fleste foreldre vil unngå hylskriking og kjøper for husfredens skyld - dette vet butikkjedene alt om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå