Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanteungen min har fått vannkopper, det hadde jeg som litta men stemmer ikke det at det kan slå ut som noe annet når man er voksen.

Og er det farlig når man er gravid?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke hvis du har hatt det før:) slapp av:)

Skrevet

Det KAN slå ut som helvetes ild, men det er ekstremt sjelden det skjer.. Bare slapp av du:)

Skrevet

For sikkerhets skyld ville jeg ikke hatt kontakt med henne. Kjenner til en historie fortalt av en jordmor om akkurat slik smitte, og det var ikke noen hyggelig historie. Man bør jo så langt det er mulig unngå smitte i svangerskapet.

Skrevet

Tusentakk for svar: )

håper virkelig ikke at det slår ut som noe som helst,

men er vel bare det som mangler.

Skrevet

er det ikke sånn at ungen kan kun smittes av vannkopper når mor har det under fødselen? men ellers er det ingen fare? Eller er jeg helt på bærtur nå? Mener å ha hørt dette..uten jeg skal være 100% sikker

Skrevet

jeg har hatt vannkopper 3 ganger.. men d er ikke så veldig vanlig... :)

Skrevet

Det fryktet jeg også , da jeg besøkte svigerinne med datter som lå med vannkopper. Men svigerinnen min ringte legen sin som konstanterte at det ikke var farlig for meg, så lenge jeg hadde hatt vannkopper før. Helvetesild får man etter det jeg har hørt, som voksen hvis man ikke har hatt vannkopper som barn.

Skrevet

Jo stemmer det.jeg hadde vannkopper som liten og pga veldig dårlig imunforsvar etter svangerskapsforg fikk jeg det tilbake i form av helvetes ild.da var det fare for å smitte babyen med vannkopper,men det gikk heldigvis bra etter stor forsiktighet.men jeg mistet melka pga veldig sterk pencilin kur pga dette.

Lykke til:)

Skrevet

man kan få vannkopper som nettopp vannkopper som voksen, om man ikke har hatt det før. har man hatt vannkopper før så kan det slå ut som helvetessild om man er uheldig. jeg har to venninner som har fått dette, den ene har hatt det akkurat nå, og det gikk så langt at det ble hjernebetennelse, den andre hadde det for noen år siden (begge midten av 20åra da det skjedde), og begge har hatt vannkopper som små.

jeg har ikke hatt vannkopper som liten, så prøver å holde meg unna der jeg hører det er. det er sant at det er under fødsel at barnet kan bli smittet, men jeg vil ikke tro at det er noe heldig for barnet om man blir skikkelig klein under svangerskapet heller. for helvetessild ligger i navnet, det er et helvete

Skrevet

Svigerinnen min fikk vannkopper da hun var ca 10 uker på vei.

Hun fikk ekstra tillatelse til å ta abort senere enn egentlig lovlig hvis det viste seg å være noe galt med fosteret som følge av vankoppene.

Ingen ting har skjedd, hun fikk ei frisk og fin jente i september 07. Ingen skader har skjedd, så OM man skulle bli smittet under svangerskapet trenger ikke det få fatale følger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...