cowboylaila Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 jeg vet ikke hva jeg skal velge...noen som har noen tips? hva er varmest? holder voksiposen lenger? altså til barnet er eldre? setter pris på innspill!
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har vognposen i saueskinn med rød fløyel utenpå som jeg hadde da jeg var baby til mine barn =) Brukte den til 2,5 år eller så?? Var så heldig at mamma hadde tatt vare på den =)
ambumamma Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 voksi posen er jo helt gull med tanke på at de kan ligge i strømpebuksa oppi der. Den holden varmen veldig godt. Skinnpose er sikkert også bra, men da føler jeg barna må ha litt mer på seg oppi. Som barnehagetante er jeg hvertfall veldig fan av voksiposen :-) Selv har jeg begge dela (fått begge) så det blir sikkert skinnpose på høsten og voksipose på vinteen. Vet ikke åssen det er med forskjell i forhold til pris da
Duracella Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg foretrekker voksi pga den kan snøres rundt hodet og skuldrene slik at det blir mest mulig tett på de kaldeste dagene. Vi bor i den kalde delen av landet...... Og det er greit å kunne ta av trekket og vaske det hvis uhell oppstår. men saueskinnsposer ser mer stilig ut!
cowboylaila Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2008 takk for innspill! jeg trodde egentlig skinnposen var varmest, men nå er jeg ganske sikker på at det blir voksipose på oss. her vi bor er det kaldt...
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Dette lurer jeg også på!!! For oss er det også litt vesentlig hvilken type som får plass i vognbagen. ( Jeg vet ikke hvor lenge babyen ligger i vognbagen jeg? Babyen blir født i juli, vil bagen da bli for liten innen vinteren, med alt som skal oppi? ) I tidligere tråder innbiller jeg meg at det er saueskinnsposen som har "vunnet", men jeg har liksom aldri blitt særlig klokere, så flere synspunkter hadde vært glimrende!
Duracella Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Julibabyen vår ble for stor til bagvognen med voksipose i januar. Men det var helt fint å legge voksien oppi sportsdelen. brukte bare regntrekket utenpå når det blåste eller var ekstremt kaldt, ellers var det utmerket. Sov ute opp til ni kuldegrader. (dels fordi jeg ikke stolte på termometeret).
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Det hørtes jo veldig lurt & logisk ut da, lillemanns mamma! Jeg ser alltid for meg at babyen nesten må være skolemoden før h*n kan bytte fra vognbag til sportsdel, men det er vel kun et spørsmål om størrelse? Da blir det nok voksipose på oss, siden de ser ut til å være mye tettere i "halsen", enn lammeskinnsposene.
cowboylaila Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. mai 2008 jeg har enda et spørsmål! hva synes dere en voksipose skal koste? de jeg har sett på koster rundt 2300 kr. På reflex. Synes det var sinnsykt dyrt... Sikkert verd pengene, men noen som vet om en plass som selger billigere (og bra) voksiposer?
27dager Skrevet 17. mai 2008 #10 Skrevet 17. mai 2008 Helt klart voksipose! Den er bare fantastisk! Som nevt over her, ungen kan ligge i strømpebukse og være god og varm. Hva pris angår er de veldig veldig dyre, så gjør som meg, kjøp en brukt på FINN. Betalte i underkant av 500 for min og den funker som bare det. Trekket kan taes av og vaskes, og selve ullposen kan renses. Jeg er hvertfall helfrelst og ser at de fleste ungene i barnhagen også har voksi. Jenten min er 1.5 år i dag og har brukt sin to vintersesonger.
Prinsesse juli08 *FØDEKLAR Skrevet 17. mai 2008 #11 Skrevet 17. mai 2008 Et lite tips!!! Hvis du er trumf-medlem kan du gå på www.trumf.no, de selger voksiposen for 1600 kroner.... i tillegg kan du trekke fra oppsparte poeng. Vi betalte 1300 kroner for voksiposen i straw purple pluss sommerdyne.... det er billig det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå