Gå til innhold

er sosionomstudiet vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg snubla over denne linken

http://studiekatalog.hio.no/content/view/full/1318

det er Masterstudium i familiebehandling

og det er akkurat det jeg vil drive med! men da må jeg begyne med sosionom.

er det et tøft studie?

jeg syns det er skummelt og skulle gå på stor skole... hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utdannet sosionom, og synes ikke dette var et tøft studie. Jeg var ikke særlig flink til å lese, men fikk greie karakterer. Mange i klassen min som jobbet ved siden av, og hadde barn. Det er vel på lik linje med barnevernspedagog, sykepleier, vernepleier... Går greit så lenge man er våken i timene : )

Skrevet

sååå bra :-)

hihi.... jeg syns det er summelt og skulle satte på noe så stort!

Skrevet

Det er vel som med alle studier: Er du interessert går det enkelt hvis ikke blir det tungt. Hvis du har selvdisiplin og er strukturert går det bra, hvis ikke blir det tyngre. Hvis du har lære-/lesevansker kan det bli tøft hvis ikke går det greit.

Skrevet

Føles som en evighet de 3 åra før du starter på dem, men det går knallfort. Og studiet er greit. Ikke noe massiv lesing og pugging.

Lykke til! : )

Skrevet

jeg har lesevansker... men jeg er jo vant til det... og det vil jo være med meg uansett hvem studie jeg tar.

jeg har selvdisiplin på dagtid. jeg sitter stort sett med skolearbeid hele dagen. men kvelden er det dårligere med. leste på sidene til hiø at man måtte renge med 40 timer i uken til lesing, det syns jeg virket heftig mye ut. men det er kanskje ikke det når alt kommer til alt.

Skrevet

40 timer til studiet eller til lesing utenom? Det er uansett individuelt hvor mye man trenger å lese og med hjelp av god studieteknikk og kompendier og gamle eksamensoppgaver kan man komme langt.

Antall studietimer er gjerne oppgitt for å vise hvor stort studiet er. Det innebærer gjerne oppgaver og annet også, ikke bare lesetimer.