mamarama og lille banan Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 jeg har vært der, men kun på gjennomreise til Riga. det er veldig fint i gamlebyen! en kan se at det er mye fattigdom i byen hvis en reiser rundt litt. men det er jo også en del av den "ekte" opplevelsen...
ie28 Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Var i Tallin i fjor i juli og det er en flott by. Etter EU-medlemskap har byen begynt med mye renoveringsarbeid for å trekke til seg turister. Mye flott å oppleve, men vi var 1 uke og det var litt for lenge. Vi dro ikke på noen turer utenfor byen og da ble det litt for lite severdigheter i sentrum. Men det er absolutt verdt å reise dit Mye god mat og drikke.
White*Angel Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2008 Er det billig der? for sølv, smykker og div.
junijente fikk julijente Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Vi var i Tallinn i fjor sommer, syntes det var en kjempefin by :-) Vi dillet mest rundt uten noen klare planer og var litt nyforelska igjen etter å ha bodd sammen i nesten 4 år, første sommerferien vår uten barn (han har en sønn fra før), så det var litt ekstra godt. Leide leilighet ganske sentralt i gamlebyen, og det var ikke så dyrt. Gamlebyen er vel ikke superbillig, siden det er der turistene er, men det er fortsatt øst-Europa, så du blir ikke blakk mens du er der. Tror vi betalte ca 100-200 kr for middag på restaurant (to voksne).
ie28 Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Kan ikke si at jeg sjekket ut akkurat det, men merkeklær etc ligger litt under prisene her hjemme.Så da er det evt utvalget som gjør det verdt investeringen. Billig for mat på restauranter og linprodukter. Pengeenheten kan man dele på to, så får man beløpet i norske kroner =)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Vi var der i fjor og forelsket oss veldig i den byen! Eller, i alle fall i den delen av byen vi var i (rundt gamlebyen), så jo på vei til og fra flyplassen at det var helt annerledes utenfor gamlebyen. Billig og god mat og drikke. Nå handlet ikke vi så mye, men kjøpte med noen linduker som var veldig billige, og også barnetøy kjøpte vi billig. MEn stor forskjell fra sted til sted, selv om kvaliteten ser helt lik ut, så man bør tusle litt rundt og sjekke priser før man kjøper. Men utrolig flott by!! Vi skal absolutt tilbake, og pusler litt med tanken på å reise dit på bryllupsreise når vi skal gifte oss. Har også skrytt så mye av byen at mine foreldre reiser dit nå i sommer
gullfunn Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Tallin er kjempe fin by. Kan bli inspirert av å se flere filmsnutter om Tallin fra www.snutt.no Jeg var der på vinteren og det var veldig kalt hadde jeg reist igjen ville jeg reist på sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå