Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

så et innlegg om silikon, men her kommer jeg å lurer på det samma om brystreduksjon:

1: Er det å anbefale?

2: hvor mye koster det?

3: blir det dekket /delvis dekket om jeg har ryggplager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

jeg tok en svært etterlengtet reduksjon for vel 6 år siden. Gikk fra en E-cup til en C-cup. Jeg anbefaler det til alle som vurderer det jeg! Det er så mye mer behagelig, ikke vondt i skuldre, rygg og nakke lenger (ihvertfall ikke grunnet store bryst). Man finner lettere undertøy og klær. I det hele tatt en annen verden - både fysisk og pykisk!

Pris varierer vel, men ligger vel på 30-35.000 (altfor dyrt!)

Jeg fikk det dekket av staten. Jeg gikk til fastlegen min og sa jeg ville ha en brystreduksjon og ble satt på venteliste på sykehus. Men så var det vel den utenlandsmilliarden som gjorde at jeg fikk mulighet til å bli sendt til utlandet og gjøre det. Noe jeg gjorde (privatklinikk i Sverige). Alt var dekket, bare en egenandel på skarve 400 kr. Du får det garantert dekket, men problemet blir jo hvor lang ventetid, det er jo ikke akkurat en prioritert operasjon....

Når det gjelder puppene etter operasjonen (regner med du lurer på det og?) de er runde og fine (tok med bilde jeg ;) ) Det er arr som synes godt men det er ingenting jeg er plaget av. Har også sett de som knapt har arr, tror det har med at jeg gikk opp endel i vekt året etter. Følelsen i brystene er noe redusert men kommer tilbake mer og mer, særlig etter at jeg sluttet med p-piller. Vet ikke om det faktisk har noe sammenheng? Selve operasjonen og tiden etter var ikke vond, jeg var sykemeldt i en måned etterpå (det går mest på hva slags jobb du har, krevende? Løft osv).

Så spør du meg så sier jeg bare kjør på! Du kan jo gå inn på forskjellige privat klinikker og lese mer om det der. Gå til legen og bli satt på venteliste. Skulle det vise seg at du angrer når den tid kommer er det lov det og :) Jeg kjenner tre andre som også har tatt reduksjon og det eneste de angrer på er at de ventet så lenge....

Ønsker deg masse lykke til med avgjørelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...