Kvikklunsj- født Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Blir gal jeg. I dag kjenner spark midt på magen! Jm mener at hodet er festet, altså h*n ligger riktig vei, men jeg blir gal av å ikke skjønne hvilket leie h*n ligger i. Og det endres jo titt og ofte. Innimellom har jeg stumpen som "graver" seg ut på høyre side under puppen, andre ganger er det boksekamp og kickboxing midt foran på magen. Er det bare min unge som er helt tullete eller opplever andre det samme?? 10 dager til termin...
Thumper Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Synes det er utrolig deilig å høre at det er flere som ikke skjønner helt av dette her Jeg er gravid for første gang, og vet ikke helt hva det er j kjenner, er det hodet, eller rumpa som jeg så tydelig kan se "seile" rundt her på magen, og hvordan vet jeg om barnet har festet seg? Jeg skal fremskynde timen hos jordmor tenker jeg, legen har ikke brukt så mye tid på meg føler jeg... Jeg også har kjent og sett mest liv på høyre siden min, men kan av og til kjenne litt på andre siden, og langt nede.... Jaja, sorry at jeg ikke får hjulpet deg med noe tips, men kan dele litt frusrtasjon, hehe (Jeg er i uke 31 nå)
Dubros Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Hehe..ja, her er vi nok flere i samme båt. Er i uke 39 + 5 og hodet har vært festet flere uker. Likevel har jeg flere ganger lurt på om han har snudd seg igjen, da bevegelsene er så forskjellige til tider. Føler rumpa er på høyre side med spark ut til venstre, men plutselig er det som det stikker ut noe småtteri på venstre side... Det er som oftest langt nede da, så jeg har tenkt at det kanskje er de små hendene som dytter litt....
Dojamor Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Veldig godt å høre at det er flere! :-) Har nesten fått inntrykk av at "alle" kjenner føtter, hender, hode og stump akkurat på "rett sted".... Her har h*n ligget i tverrleie helt til rett før helgen, men har nå snudd seg. Jordmor mente han nå ligger med hodet ned, men hun var ikke helt sikker. Jeg kjenner jo veldig godt at han ikke ligger i tverrleie lenger, men må desverre si at jeg ikke blir klok på hvordan han egentlig ligger! Jeg er 34+2:-) Noen ganger ligger han nok mest langs oppetter høyre side, da jeg kjenner at magen er mye hardere og større der. Men plutselig kan jeg ha store harde partier både på høyre og venstre side, samt masse spark opp mot puppene. Andre ganger er det masse bevegelse nedover, og jeg håper jo nå at det er armer? Akkurat nå har jeg noe hardt og stort opp under den ene puppen, masse hardt langs høyre side av magen og noe stort og hardt ned i lysken på høyre side:-)) Bevegelsene i dag har kjentes best ut mot venstre side, så jeg vil da tro han ligger med hodet nedi lysken, rumpa under puppen og trener fotball ut mot venstre!:-)) Rart dette her! Ønsker dere alle masse lykke til fremover!:-))
JuniMamma_jente08 Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 å så godt, da er det kanskje normalt allikevel! var på kontroll hos jordmor i går, og hun sa hodet hadde festa seg (er i uke 35+3). men jeg kjenner også bevegelser over hele magen.. i blant tror jeg nesten småtten er i seteleie, men det hadde blitt litt rart det også.. skjønner ingenting jeg... men satser på jordmor vet hva hun snakker om, og at alt er normalt...
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Tror dere kan ta det med ro jenter, husk at selv om babyen ligger med hodet ned kan den fint dreie rundt sin egen akse, og er hodet festet kan den jo fortsatt dreie kroppen. Derfor kan man kjenne både rumpe og ben både her og der;) Og så har de jo såpass lange ben nå at de kan treffe over store deler av magen ettersom hvor mye de bøyer og strekker bena.De små dunkene nede mot bekkenet er sikkert hender eller albuer:)
Maren - på overtid Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Hei. Jeg kjenner det på samme måte. Jeg er 38 uker. Min ligger med hodet ned men med ryggen mot min rygg og dermed rompa opp mot mine pupper. Og bena frem mot magen. (Stjernekikker) Midt på magen er det fult med liv og spark )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå