:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 http://studiekatalog.hio.no/content/view/full/1318 det hadde vært noe det :-) men det betyr 6 år til på skole med 2 år inni der som jobb også. da er jeg ikke færdig før om tidligst 8 år. hvor høyt tør man hoppe?
86frøken & lille krapyl Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Det så utrolig spennende ut! Hvis det er det du virkelig vil, så synes jeg du skal ta løpefart inn i det.. "Det behøver ikke være mørkt for at du skal strekke deg etter stjernene - de er alltid der ute og venter på å bli berørt.."
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2008 ja det er dette jeg vil! men økonomisk sett så vil jeg det ikke... hehe... sånn sett skulle jeg egentlig gå noe innen økonomi... men men... jeg får gifte meg rik i stedet håper bare jeg kommer inn! så om 8 år så har dere en person her inne som har master i familiebehandling... hehe
Nemesis Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Du skal gjøre det du har lyst til! Liker du å studere? Det er også en faktor å vudere når studiet er såpass langt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2008 nei jeg liker ikke og studere. jeg liker og jobbe og jeg føler meg temlig nytteløs og ubruklig når jeg ikke jobber... i tillegg så er dette året som har gått nå det første året i mitt liv hvor jeg har klart 1 helt år på skole hvor jeg har syns det har vært ok. men men... hm... blir kanskje andeledes når jeg gjør noe jeg vil? aner ikke
86frøken & lille krapyl Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Hehe.. Det var en bra ide! Da får du bruk for den fine kjolen også Og hvis han har en (rik) bror, så må du gjerne introdusere han for meg!!
86frøken & lille krapyl Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Det blir helt annerledes når du finner noe du ønsker å studere. Jeg likte ikke skolen noe spesielt før jeg begynte på uio og kunne ta de fagene jeg var interessert i og hoppe bukk over alle de andre! *me like* Men åtte år er lang tid, da.. Heldigvis en del jobbing inni der.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2008 ja heldigvis en del jobb!! for jeg har jo bare os til jeg er ferdig sosionom. men men med 2 års jobb etter det så burde jeg vel ha greid og skaffe meg en mann i mellomtiden.. hehe.. så kan vi få et barn om 6 år også kan jeg studere mens det barnet er lite... hehe (er ikke langtidsdømmer jeg nei )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2008 haha... jeg lyver det er enda lenger utdannelse. slik blir det 1 (eller 1/2) år får å få ferdig noen fag på vgs 3 år bachlor 2 år jobb 4 år deltid master. da er det 10 år til jeg er ferdig.... oj hehe
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. mai 2008 #10 Skrevet 17. mai 2008 Men altså...om 4 år så er du ferdig utdanna med et eller annet, og kvalifisert til å få jobb, og det kommer du til å få. Så får du jobba i minst 2 år, og så skal du studere videre i deltid, altså får du jobba også. Så om 4 år er du i jobb, og ønsker du en master så må du vente i 6 år for å få det, men da har du i minste en jobb.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. mai 2008 ja det er sant. jeg er ganske sikker på at jeg skal gå for dette!! bare jeg kommer inn... håper det. ellers må vi flytte til fredrikstad... og det er jo 1 time unna BF....
Singelmamma og banden Skrevet 17. mai 2008 #12 Skrevet 17. mai 2008 Jeg la merke til at det er noe som heter studentklinikk hvert semester, og dette betyr trolig at det er en del praksis på studentklinikken medregna i studiet - ergo mindre teoretisk utdannelse. Og samfunnet trenger virkelig folk som har peiling på det temaet der. Kunne godt ha tenkt meg noe lignende selv, men til det har jeg helt feil bachelor, og seriøst, jeg begynner ikke på igjen der. Søk, og ta plassen om du får en! Det er verdt det om det er dette du vil! Så lykke til :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. mai 2008 hm... ja det eneste som "holder meg tilbake" er lønna. startslønna etter en bachelor er jo 270 000. det er jo heeeelt latlig lavt. men på en annen side så tror jeg virkelig at jeg hadde digget det. jeg vet at jeg kommer inn i fredrikstad, så jeg kan enten flytte dit med litt over 1 times reisevei til barnefar, eller så kan jeg pendle frem og tilbake og småen kan fortsette og bo her, gå i bh her osv. men om jeg får en 6 i samfunsfag, 5 i naturfag og 5 i histore så går det. da kommer jeg nok in i oslo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå