Gå til innhold

ang. FERDIGBLANDA MME - Les her :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=45

Hva er ferdigblandet MME?

De drikkeklare morsmelkerstatningene er aseptisk tappet i pakning som er steril, lufttett, gasstett og ugjennomtrengelig for lys. Ubrutt pakning kan derfor oppbevares over tid uten at produktet forringes vesentlig, og erstatningen er holdbar uten konserveringsmidler. Åpnet bør disse pakningene oppbevares i kjøleskap og brukes innen et døgn. Holdbarhetsdatoen står på pakken.

Vær oppmerksom på at EFSA (European Food Safety Autorithy) anbefaler at man bare gir ferdigblandet MME til babyer under en måned, særlig hvis de er født for tidlig, har lav fødselsvekt eller har problemer med immunforsvaret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det med dibbere og ordet anbefaler?!

Javel, det er ikke anbefalt. Men det er ikke anbefalt å kjøre for fort itrafikken. Ei heller drikke for mye kaffe og spise snop. Kun 2 eksempel.... Jeg gjør begge deler.

Gir mini på 3 måneder en ferdigblandet nan i ny og ne når det ikke er sted for å varme, han drikker den også romtemperert. Eneste er at det er litt mer bobler i den enn den man lager selv. Og for oss som bruker malt, vanskeligere å blande ut. Under tilvenning av mme ble nan fra kartong brukt- det var enklere enn å kjøpe pulver om han ikke ville ha.

Det er forresten og anbefalt av WHO og blande mme i 70 grader for så å kjøle ned, selv om nan pakken eks sier 40 grader.

Ikke tro på alt man leser, som i Se og Hør- gjør som du mener er best!!

Skrevet

Lurer på om du kanskje har missforstått litt jeg?

Jeg tolker dette som at de anbefaler at de under 1mnd _kun_ får ferdigblandet, og ikke hjemmelaget mme.

Mens de som er over 1mnd kan få begge deler.

Ikke det samme som at de over 1mnd ikke bør få det, eller er anbefalt å kun drikke "hjemmelaget".

Det at de anbefaler de under 1mnd (og sterkere er anbefalingen hvis de xxxx) er vell fordi de har lavere imunforsvar og blir lettere påvirket om "hjemmelaget" mme ikke er tilberedt helt korrekt. Eller har blitt utsatt for noe uheldig av et eller annet slag.

Garantien for ferdiglaget er jo mye større enn den "hjemmelagede" siden mye kan skje på hjemmebane!

"Vær oppmerksom på at EFSA (European Food Safety Autorithy) anbefaler at man KUN gir ferdigblandet MME til babyer under en måned, særlig hvis de er født for tidlig, har lav fødselsvekt eller har problemer med immunforsvaret." Jeg tror setningen kommer mer riktig frem på denne måten.

Hadde det vært at de over 1mnd av en eller annen grunn ble anbefalt å ikke drikke det hadde det stått på en annen måte..... Ikke kan jeg skjønne at de under 1mnd har godt av noe som de over ikke har heller. (Sett bort fra at de faktisk kan ha godt av å bli holdt borte fra unødvendige bakterier og smitte)

Skrevet

Vi bruker dette i ny og ne.Går helt fint det!

Kjempegreit å ha med på tur:)

Så liker å bruke det engang iblandt vi.

Gjør det vi føler er best.Tror ikke han tar non skade av det;)

Skrevet

Å gudameg!Dette klarte dere faktisk å bry dere med.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Skrevet

Noen som vet hvorfor? Syntes det hørtes rart ut.. min får det fra tid til annen, aldri tenkt på at det skulle være noe galt i det..

Skrevet

Tror jeg misforstod - enig med den over her: mye mer logisk at de mener at barn under en mnd bare skal ha ferdigblandet MME, mens de eldre både kan få ferdigblandet og "hjemmelaget"!

Skrevet

Jeg tolker det som "Nytt nick",hva kan begrunnelsen være for at man bør gi det til premature men ikke til andre? Ferdigblandet inneholder akkurat det samme som den du selv balnder-men er garantert rett blandet- derfor sikrere å gi til de med dårlig imunforsvar. Det er ikke slik at det man gir til de med dårlig imunforsvar er farlig for andre, men omvendt.

Det finnes jo også nan2 som er ferdigblandet, dersom myndigheter advarte mot å gi det til andre enn premature ol, så ville de ikke tillatt salg av det heller.

Skrevet

Tror Hi har misforstått litt her.

De mener nok at at babyer under 1mnd kun skal få ferdigblandet.

Men de som er eldre kan få både pulver og ferdiglaget.

Skrevet

Hvis man uthever ordet FERDIGBLANDET blir det lettere å forstå, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...