Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var vi klare i år også. Lenge før midnatt, det er vel ikke så verst? Bunaden til minstesnupp er endelig ferdig og jeg tror hun blir veldig søt i den. To kaker er bakt og pyntet, potetsalat er laget, skjorter er strøket (av Maud-mannen), en million mynter er telt og fordelt i bokser det står "lodd", "kaker", "fiskedam", "pilkast" "lykkehjul" og annen moro på. Hvis snøen holder seg unna, skal vi nok få det gøy! Nå skal jeg sette inn de krukkene jeg har fylt med blomster i dag, det ville være dumt hvis de frøs i natt.

Ønsker dere alle en veldig god 17. mai. Særlig fine hilsner til fine damer i Stavanger og Bergen som ser ut til å stikke av gårde med sola denne gangen. Det er dere vel unt! Hvis jeg ikke får sol selv, liker jeg å tenke på at de menneskene jeg liker varmer seg og slikker is i solsteiken. Sender noen hilsner til alle dere fine i resten av landet også og anbefaler ull og noe vanntett :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir fordet langundikk her i Bergen :-) Vi tar ingen sjanser og synes ikke det med 4 grader på formiddagen er mye å skryte av. (kilde: yr.no)

Så flink du er som er klar med alt. Her skal jeg til å styke bunadskjorter og finne alt sølvet (hvor mon tro - jeg har nok lagt det på en lur plass) Ingen kaker er bakt - håber jeg rekker å klaske sammen noe i morgen :-D Potetsalat kunne jeg ikke lavet om det sto om livet :-)

Mynter og sånt, godt du nevnte det .... for det har vi ikke! Jeg tror sterkt og heldig på bankkort selv om transaksjonen er 7 kroner eller slikt.

Håber det ikke snør noe sted i morgen og at vanntette klespagg kan henge i skapene rundt om i det ganske land.

Riktig fin 17. mai til alle sammen.

Skrevet

Hei fine du, her er vi også i havn... jeg vet riktignok ikke hva jeg skal ha på meg, men resten av familien er strøket og renset og dritgreipappan har bakt kaker og pizzasnurrer til skolelunchen... blomster har vi ikke så mye av ... oi shitt flaggene, hvor er de??? de må jeg finne.... Men ellers er alt klart, vi er bare usikre på hvordan vi skal få plass i bilen alle sammen ;-)) hahahahahaha

Skrevet

Skikkelig raus du da, Maud;-)

Men ok, jeg er enig at vestlandsdamene har fortjent skikkelig 17.mai-vær.

Ull er nok tingen her ja. Har funnet fram en søt ullkjole til lille-snupp som mellom-snupp hadde da hun var liten. Da de store fikk se den sa de: Åååååååå, så søt!!!

Det fineste med den er at det er mamma'n min som har strikket den:-)

De 2 store kommer nok til å fryse halvt ihjel i morgen, for der er det definitivt ikke snakk om varme klær.

Og jeg da, jeg sitter her og dibber og har ingen anelse om hva jeg skal ha på meg i morgen... Og klesskapet, ja det er jo på soverommet, og der ligger lille-snupp så fint og sover, og det skal hun få lov til å gjøre helt til i morgen tidlig:-)

Kaken i år ble en marsipankake fra baker Nordby, og kanelgifler kjøpt på Rimi. Og kjeks. Og is, is og is:-) Det får holde i år, må bare ikke si det til noen der hjemme på Nordmøre.

MEN, salaten ligger ferdig kuttet i slyngen sin, grønnsaker er kuttet opp i passe grillbiter og lagt i marinade. Det samme er kjøttet.

Og så har jeg bakt pizzasnurrer som vi kan dytte inn når vi skal ha noe innimellom-mat. Og så er plantene ferdig plantet (tar sjansen på at de overlever natten), flaggene ligger klare, og huset er noenlunde rent og ryddig.

Bokser med penger? Forsto ikke helt den jeg.

Jeg ønsker også alle finingene en riktig god 17. mai!

Skrevet

Ønsker dere alle en flott 17.mai!

Her er det meldt snø........brrrr......

Grønn jul og hvit mai,det er noe som sier meg at vi bor i feil land ;)

Skrevet

Boksene med penger er fordi Maud-mannen sitter i 17. maikomiteen og er kasserer. Vi har derfor gjort ferdig masse vekslepenger til alle aktivitetene.

Jeg skal ikke sladre, men går det an for en dame fra den kanten av landet å være fornøyd med ferdigkake???

Så fint med en kjole som mormor har strikket, det betyr nok masse nå.

Skrevet

Tebekaa, nå ble jeg nysgjerrig - ikke mange nordmørsdamene her inne etter hva jeg har fått med meg ;-) Jeg er også fra nordmøre opprinnelig. Laaaaaaaaaaaangt ute på havet. Men har rømt innom Trondheim på vei hit til østlandet og har således den merkeligste dialekta som finnes. Men på 17. mai travet jeg blid og fornøyd rundt i nordmørsbunaden, ja. Om enn med flere lag ull under enn jeg trodde var mulig. Og til neste år MÅ jeg huske å få fatt i cape'et som hører til. Etter jeg flytta til Oslo har jeg aldri følt det store behovet for cape, men den tiden er tydeligvis forbi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...