Gå til innhold

Flere med barn som sluttet med smokk veeeldig seint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har akkurat blitt 4 år. Han har vært veldig avhengig av smokken,så vi prøvde og kutte den ut for et år siden.Men så etter en lang periode med undersøkelser osv (mistanke om epilepsi) lot vi han beholde smokken så lenge.. Og nå er det altså nok.

Vi har snakket lenge på at nå er han alt for stor for den, og i dag kom han frivillig med dem og ville klippe dem. Og det gjorde han.. nølte litt i det han skulle legge seg, men ikke en lyd etter dette:) Begynner og lure på hva vi har ventet på:P

Jaja, nå er smokken borte.. thank god!!!!

Flere med barn som sluttet sent?

(Jada jeg bryr meg faktisk ikke om dere som syns dette er ufyselig og fælt....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4år da ikke så sent. Smokkslutt går ofte bedre enn ventet.

Skrevet

Nei, men niesen min var 4-5 år da hun sluttet. Var sånn passe klar for det selv, men var godt forberedt og det gikk veldig greit. Tror ikke det var mye klaging hjemme heller. Men hun så lengselsfullt på smokken til eldstemann her som ble født ca halvt års tid etter hun sluttet. "Det er godt med smokk" sa hun da hun så ham ;0)

Tror nok det kommer til å gå greit jeg. Spesielt siden han har gitt den fra seg frivillig.

Skrevet

å herregud for en fæææl mamma du er som har utsatt ungen din for smokke i så lang tid!!!!!

haha, nei da:-) så flott at han ble med på prosessen selv da:-)

største gutten min var litt over 3 da vi slutta, sendte den til kaptein sabeltann.... og det gikk også myyye bedre enn forventa:-)

flink gutt du har:-)

Skrevet

takktakk:) Han er jo kjempeflink da, skjønner jo at d er en god trøst og ha, som han nå faktisk frivillig gav bort.. :)

Skrevet

Eldstejenta her sluttet med smokk rett før 4 årsdagen sin. Gikk utrolig greit.Brukte litt lenger tid enn vanlig på å sovne første kvelden + at faren måtte ligge sammen med henne, men ikke en tåre har hun fellt:-) Nå har det gått over 6 mnd, og ikke ÈN eneste gang har hun spurt etter den. Og lillesøsteren hennes bruker samme type smokker som hun gjorde, gått helt greit det også.

Vi hadde mus i boden på den tiden, så den sleipe mammaen som jeg er, så klipte jeg av tuppen på smokken hennes, og sa musa sikkert hadde tatt den. Dagen etter kastet hun den i boden og sa musa bare kunne ta den! Så glad hun ble når hun kom hjem fra bhg og så smokken var borte, for da hadde babymusene endelig fått smokk istedetfor henne:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...