Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Var et innlegg om dette på småtroll 0-1 år. Hvordan gjør dere det når dere skal ut, og har barnevakt? Er en av dere til enhver tid edru eller? Bare lurer litt... Har ikke hatt barnevakt enda på lillesøster, men så er jo snuppa bare 2 uker... Men vi har vært ute og hatt barnevakt til storesøster, men en av oss har ikke til enhver tid vært edru... Ikke det at vi har drukket oss dritings da... Og det har jo hendt at storesøster har våknet en og annen gang på natta... Hva med dere?
mamma-til-2-jenter Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Så lenge vi skal hjem til barna på natta er en alltid klink edru. Jeg synes alt annet er uforsvarlig
HTC Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Med ett par glass vin innabords, har jeg overhode ingen problem med å forholde meg til barna. Type fylla, ville vært noe helt annet. Der har vi aldri vært.
LegallyBlond Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg drikker ikke alkohol, bortsett fra kanskje ett glas rødvin en lørdagskveld, med mindre jeg vet at vi har barnevakt helt til vi begge er edru igjen. Altså at vi har barna borte over natten. Har ikke vært ute siden minsten ble født, han er nå 11,5 mnd. Skal i bryllup neste helg, blir første gang med barnevakt på godt over 1 år :0)
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har vært snubledrita, og reist hjem, men da har barnevakten sovet her... Skal jeg hjem til barna, og JEG må ta meg av de, så drikker jeg ikke... (har ikke skjedd, men den dagen det skjer...)
Fire småtroll Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har ikke vært full i det hele tatt etter at jeg fikk barn, eldste er nå 7 år. Men vi har veldig sjelden barnevakt da, og om vi har det må vi hjem til ungene på natta og ta de selv morgenen etter (tenåring som sitter til vi kommer hjem). Mannen har drukket seg full av og til, men det er ikke ofte han gjør det heller, kanskje 4-6 ganger i året med kompisene.
mammamammamammamor Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 me gjør det ganske enkelt, me drikker ikke, har ikke rørt det skvipet noen av oss på over tre år og det er eg glad for
ifie Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 De gangene vi har vært på fest e.l og begge har drukket, har skatten sovet hos besteforeldrene. Vi har også sovet der, men mamma har stått opp med han om morran. Han får fortsatt pupp til frokost, derfor har det vært en fin løsning. Her hjemme drikker jeg max to glass vin når vi spretter ei flaske. Som nå
OsloMor Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Jeg drikker ALDRI mer enn maks 3 glass vin i løpet av en lang kveld, som oftest ender det på et par glass og da har heller ikke jeg noen problemer med å håndtere ungene våre. Mannen er totalavholds også, men ellers synes jeg lite om å dra hjem til ungene full.Synes generelt lite om å drikke seg kanondrita når man har barn.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Ligger barnevakta over, så kan vi være på en snurr begge to. men hvis hun skal hjem, så tar den ene av oss det mer med ro (ikke edru/ikke full).
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Ja ,vi har begge kommet hjem fra by`n og vært fulle .Ser ikke helt problemet med det .Skulle det skjedd noe ,så hadde jeg fort blitt klar i toppen og det er ingenting mere jeg kunne fått gjort om jeg er edru eller full...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå