Gå til innhold

17.mai forventninger tar knekken på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele huset står på hodet. Jeg skulle støvsugd, vasket gulver, ryddet, tørket støv, vannet blomster, vasket klær, brettet og lagt på plass klær som allerede er vasket, vasket vinduer, ryddet er ekstra rom hvor alt er gnudd inn, vasket bilen, strøket klærne vi skal bruke i morgen, ikke minst finne ut hva vi skal ha på, pyntet vogna for 17.mai, vasket den.... Holder på å male huset, har en datter på 2 år som tar mye tid, mannen er sjelden hjemme. Sitter helt på gråten, for klokka er ti på kvelden, og jeg fikk nettopp tlf om familie som kommer innom i morgen. Grusomt med besøk når ting ser slik ut, og på selveste 17.mai. Er tømt for krefter, har ikke orket å gjøre noe, vil egentlig bare sove. Men nå må jeg sette i gang:( Hater husarbeid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at du gidder. Har ikke gjort noen ting, bortsett fra å finne klær til barna. Jeg får gå naken, for har ikke klær.

Skrevet

HI her. Har du det pent og ryddig hjemme da?

Skrevet

Har forsåvidt kommet frem til hva vi skal ha på, og kjøpt litt nytt til dem som trenger det, bortsett fra gubben som må klare seg selv. Har glemt å kjøpe sløyfer og kruttpistoler, og er generelt på etterskudd med det meste.

Etter en spesielt tøff jobbuke, kommer 17.mai på en litt dum dag. Den skal jo tross alt komme på en hverdag, og ikke rasere en sårt tiltrengt helg ;-) Trøst deg med at det nok bare er du selv som legger merke til at ikke alt er perfekt, som regel er vi litt strengere med oss selv enn med andre. Og jeg må si at jeg elsker å besøke folk der ikke alt er helt strøkent. Blir nesten litt skeptisk om alt er perfekt i en småbarnsfamilie...

Skrevet

Jaaa, ikke mye ulikt her i huset.... Sliter med bekkenløsning, og har treåring. Har sagt fra at her blir alle krefter satt inn på å være ute og gå i tog med guttungen, det er mer enn hva jeg egentlig klarer. Men det er det jeg syns er viktigst. Huset?

Ha ha ha. Har ikke tatt helgevask en gang. Vi skal være ute, og har ellers sagt fra at her skjer det ingenting! Moren min kommer innom, men er underforstått med at her blir det pølser og is ute....

Drit i vinduspuss og bilvask! Blir regn uansett, ingen kommer til å legge merke til det.

Er dere nødt til å ha besøk da? Kan dere ikke treffes ute? Støv er stillferdig, det ligger der til mandag også....

Det viktigste må være at alle kan hygge seg og ikke minst glede seg over dagen uten å være utslitte. Sett grenser, vær ego og kos deg med familien!

Skrevet

ja må si meg enig med Synnøve, det er DEILIG å komme på besøk til folk som ikke har det strøkent!!!! Da føler jeg meg bedre med mitt eget hus også.

Helt sant!

Skrevet

Det hjalp litt når dere skrev det:) Jeg har brettet klærne og lagt på plass, funnet klær til oss, og strøket flagga. Huset står fortsatt litt på hodet:) Men pytt, jeg har barn, har lov å ha d litt rotete. Går over med støvsugeren og rydder/vasker bordene, så er det bare å nyyyte dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...