Mitt vakre trekløver Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Her har det gått litt i ball, etter innføringen av fast føde! Jeg ammer _som regel_ ca 3-4 time døgnet igjennom. Men det blir litt surr når den faste føden skal gis, for da får han gjerne litt pupp først (er han skrubbsulten blir han illsint når skjea kommer), og gjerne en slurk etterpå. Og så går det kanskje bare 2 timer, så får han litt pupp før luren sin osv. Synes matingen blir til veldig tilfeldige tider....særlig mm-måltidene... .... har dere funnet en fin rytme???? Om morgenen får han et halvt middagsglass og om kvelden får han et halvt grøtglass fra HIPP. Han liker nemlig ikke grøt! Må kanskje innføre noen flere "glass"-måltider..... for synes han spiser så innmarri mye på natta nå.... ..... etter at han ble 5-6 mnd er det jo et lite prosjekt å få mata han når vi er ute på tur/besøk.... han er jo sååå nysgjerrig at det ender ofte med at han bare spiser litt pupp, mens om natta (i halvsøvne) spiser GODT med pupp. Hvordan endere man slike matvaner??? Ble mye info og mye undring, men håper noen har noen tanker eller ideer:)
-ak- Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 her i huset har vi heller ikke så mange grøt/middags måltider enda. jeg bruker mme så kansje det blir litt lettere med rutiner da(vet ikke) mm kan man vist gi så mye man vil av. men iallefall ser dagen ca slik ut. mme ca klokken 6, 9 og 12. halvt middagsglass klokken 15.00 og grøt klokken 18.00 disse klkkeslettene kan selvfølgelig variere med en halvtime/time fram og tilbake. men her er hun fornøyd med dette enda, vurderer kansje innføre et grøtmåltid til om ikke lenge. de sa iallefall på helsestajon at jeg ikke trenkte øke noe enda så lenge hun var fornøyd med det hun fikk. gir også sånn mellommåltid innimellom, slike "yoghurt" bokser fra hipp, for det synes hun er så godt:)
Smellt P. Tjukka Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Det går litt i tullball her også , men ca sånn ser dagen ut for oss; 06.30 - pupp 09.00 - mme ( noen dager grøt i tillegg) 11.00 - mme ( og grøt hvis ikke grøt kl 09) 13.00 eller 14.00 - mme Pupp i mellom hvis hun vil ha.. 16.30 - litt middag , fruktmos eller banan . ( noen ganger mme i tillegg.) 19.00 mme ( kanskje pupp før hvis hun vil ha)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå