Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Minstejenta på 2 uker er så urolig om dagen. Hun vil bare ligge på puppen, men spiser ikke noe særlig. Når jeg legger henne ned i vugga, bare skriker hun... Vil helst at vi skal bære henne hele tiden... Er det noen spesielle ting deres små reagerer på av mat og drikke? Med storesøster kunne jeg spise og drikke nesten ALT...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Min gutt skrek også mye i begynnelsen, hadde vondt i magen stakkar. På han hjalp det at jeg kuttet ut melkeprodukter i kosten, spesielt drikkemelk og ost.. Og løk, det får han også vondt i magen av.
Axus' girlfriend Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 sterk mat, løk, blåbær, jordbær, nøtter av alle slag, druer, eple, kål, brokkoli..så her er det lite variasjon i maten du gitt. men nå er tuppa vår veldig sensitiv på akkurat dette området. men når tuppa var bare 2uker ville også hun ligge masse inntil brystet, og brukte meg til tider som smokk. trengte bare nærhet og kos tror jeg.
camosilla Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg spiser det jeg har lyst på, og er så heldig at minsten ikke reagerer på noe:)
mai mammaen til to Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 sønnen min på 9 dager har vært kjempe rolig heletiden. men i natt var han kjempe urolig. han gråt ikke noe særlig men ynket seg og kavet veldig. jeg gikk rundt å bysset og bysset stakkars liten... kom på at jeg hadde spist jordbær i går. så er nok det han har reagert på... det gav seg ut på formiddagen heldigvis så nå er han like rolig igjen... så ser ut som at det blir en sommer uten jordbær på meg... argg... men men. gjør jo alt for at han skal slippe å få vondt i magen da..
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2008 Det virker ikke som om hun har vondt i magen hele tiden heller, for hun sover jo hele natta. Hun er bare våken de minuttene det tar når hun skal ha pupp ca 3 ganger mellom 23:00 og 09:00...
3barn+en spire Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Min sønn reagerer bare vist eg spiser hvitløk.
Krolla og Theodor Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Theodor reagerte på en del matvarer i begynnelsen, slik som løk, erter, sterk mat etc. Det viktigste jeg har lært å holde meg unna er kaffe, kunne ikke skjønne hvorfor han ikke sov på dagen - kuttet ut kaffe og nå sover han som bare det. Nå må jeg holde meg unna drikkemelk (mat som har mye melk reagerer han på - og kaffe latte) - både han og jeg får luft i magen av dét. Har i dag kjøpt laktoseredusert melk så får vi se om det er bedre.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 det jeg har funnet ut av er løk og brus. han blir urolig i magen av andre ting og tror jeg, men etter 3 måneder har ikke funnet ut akkurat hva-....
mammaen til Luca Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Rå hodekål gjør skikkelig undeverker i magen til Luca. Da blir det skikkelig utblåsning, skla jeg si deg. Men det er ikke så ille for han, verre for meg osm må opp flere ganger på natta for å skifte bleie Og rå løk er heller ikke populært. Han får så illeluktende promp!!! Men heldigvis ikke noe vondt, så heldige er vi!
solsun Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Hadde det sånn her i huset også. Guttungen skrek i flere timer på ettermiddagen og kvelden, ble bare rolig når jeg la han til puppen. Tror ikke han spiste hele tiden, men det var det eneste vi kunne gjøre for å få roet han ned. Fant etterhvert ut at han reagerte på appelsin, appelsinjuice, tomat og diverse tomatprodukter, mat med mye melk i, syrnet melk (biola ol), og vaniljekrem. All skrikinga ført til at jeg mistet en del av melka, så etterhvert skrek han fordi han ikke fikk nok mat også! Kom vel inn i en vond sirkel der. Men etter ca to uker med flaske i tillegg kom vi inn på rett spor igjen. Dette var helt nytt for meg, ettersom søstera bare reagerte på løk. Skal si det var noen slitsomme uker her før vi klarte å finne ut hva han ikke kunne ha. Nå er han tre måneder, og er heldigvis ikke så følsom lenger. Kan faktisk spise grøt og pannekaker nå uten at han reagerer noe særlig. Har ikke prøvd å spise alt det han har reagert på tidligere, men skal snart prøve igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå