Gå til innhold

Verdens teiteste spørsmål til guttemammaer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er teit å spørre, men jeg må spørre alikavel:

Jeg har en jente fra før og venter en gutt nå. Jeg har kun mamma og jente søske, jente kusiner og mormor i live. Har ikke hatt noen mannlige familie medlemmer bortsett fra nå , hvor jeg har min kjære mann:-) Jeg venter gutt nå og er livredd for at jeg ikke skal bli like glad i han som jeg er i snuppa mi. Kan noen betrygge meg med at jeg vil bli det? For det er vel slik at man blir like glad i uansett hvilken kjønn?

Tør jo ikke å nevne dette for noen, da blir jeg vel lagt inn.

Håper alle får en fin 17 mai!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du ikke bli like glad i gutten din som jenta di? Tror du at det er kjønn som avgjør en mors kjærlighet til barnet sitt?

Skrevet

Ja, du kommer til å bli glad i ham! :)

Jeg elsker sønnen min over alt på jord!

Skrevet

Du kommer til å bli like uendelig glad i lillebror :)

Ha en fortreffelig 17.mai!

Skrevet

Selvfølgelig blir du like glad i gutten=) Kjønn har vel ikke noe å si for hvor glad man er i barnet sitt?

Skrevet

er de som venter nr 2 uansett kjønn som er redd for de ikke skal bli like glad i den de venter enn den de har fra før.

Så er nok ikke en uvanlig følelse å tenke slik.

MEN man blir like glad i nr 2 også uansett kjønn ;)

Skrevet

Ja du vil bli lagt inn. Hvorfor i all verden skulle man ikke bli like glad i begge kjønn. Har selv en gutt på 11 uker (førstgangsmamma) og han er min lille skatt og jeg elsker han over alt på jord. Gled deg heller over at du er så heldig å få en av hver, det er jo det alle ønsker seg.

Skrevet

Tro meg du kommer til og være like gla i gutten din som om det var ei jente ;-) Jeg har ei jente og med nr 2 så ønsket jeg meg ei jente til for det var liksom det jeg var vant til, viste seg og være en gutt men jeg vart like gla som om det skulle vært ei jente :-) Får jeg nr 3 så bryr jeg meg rett og slett ikke om kjønn =)

Skrevet

selvfølgelig blir du det:))

jeg hadde fire gutter jeg elsker over alt på denne jord, å skal ærlig innrømme at under sv fikk jeg masse bekymring ang. jenta jeg bar!!

det var så rart å skulle få en jente liksom, å alle rundt meg sa "at endelig kommer jenta!!"

men jeg følte det ikke slik, da..

men NÅ!! nusket mitt altså:)))

elsker hele skokken min jeg:))

lykke til, det ordner seg skal du se!!

Skrevet

Jeg føler litt på det samme som seg, men jeg er førstegangs jeg da.

Har aldri hatt noen pappa i nærheten, kun søstre, tanter og kusiner.

Har liksom aldri hatt noe forhold til mennene i familien.

De av vennene mine som har fått barn, har fått jenter.

Så jeg klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal bli mamma til en gutt, hehe :) Vet liksom ikke hvordan de "funker" :)

Meeen, samtidig vet jeg jo at det kommer til å gå kjempefint uansett hvilket kjønn jeg får.

Man blir like glad uansett, det tror nå jeg! :)

Jeg er sikker på du kommer til å elske gutten din like høyt som jenta, selv om du ikke kan se deg selv som guttemamma :)

Lykke til, å kos dere masse i morgen! :)

Skrevet

Nei, vi er ikke noe glad i ungene våre, vi.

Hvilket svar forventer'u, lissom? =)

Skrevet

Jeg hadde også jente fra før,og ønsket meg vel litt mer jente denne gangen også (men det stakk ikke dypere enn kjole og sløyfenivået). Fikk nå likevel en liten pjokk for 6mnd siden,og er dypt og inderlig forelsket i lillegutt. Er superglad nå for at jeg fikk en gutt. Det er rett og slett skikkelig moro med en liten guttetass. Og ja,du blir selvfølgelig like glad i ham. Jenta mi var 9 år når pjokken kom til verden. 9år som det stort sett bare hadde vært oss to jentene alene. Tok det i grunnen for gitt at jeg aldri kom til å bli like glad i det neste barnet mitt uansett kjønn,men der tok jeg skammelig feil. Du må aldri bekymre deg for det i det hele tatt. En mor har den evnen at hun kan gi hele hjertet sitt til hver og ett av barna samtidig - fullstendig uten forbehold :o)

Skrevet

Jeg skulle ønske sønnen min var hermafroditt, da kunne jeg fått en av hver på en gang, og dessuten blitt dobbelt så glad i hin også.

Faen, altså. Går det an å bytte unge?

Skrevet

foresten så er gutter lettere å holde rene "der nede" enn jenter:)

Skrevet

du vil nok elske den gutten over alt annet, og kanskje han t.o.m vil være mer spesiell siden du ikke har noe "forhold" til gutter i familien fra før.

men plis ikke kom med sånne dumme spm.. og trodde du vi skulle svare at det er sjangs for at du ikke vil bli glad i han??

Dust, jeg er guttemamma og elsker han mer enn noe annet. og er gravid igjen, blir det gutt blir jeg superglad for jeg bvet hvor koselig det er, men blir jo seff likeglad om det er jente.....

Skrevet

Jeg tenkte også litt sånn fordi jeg har så utrolig godt forhold til moren min og søsteren min, mens har et elendig forhold til faren min og stefaren min.

Tenkte at hvis jeg fikk jente kom vi til å være venner hele tiden, og finne på ting sammen sånn som mamma og jeg gjør, men hvis jeg fikk gutt kom han ikke til å like å gjøre ting med meg.

Men jeg elsker gutten min så høyt, han er verdens skjønneste. Også trøster jeg meg med at når gutter trenger hjelp, uansett alder, så kommer han til mamman sin :P

Skrevet

har hørt av mange og i mange statistikker at gutter er snillere mot mamman, lettere og roligere i småbarnsalderen er jenter.

jeg har gutt, og kunne aldri i livet byttet han mot en jente, hvorfor det lissom???

Du trenger tydeligvis flere gutter inn i familien,

Skrevet

ikke tenk det sånn, for du er jo ikke selv en mann med datter eller svigerdatter,

du er en mor med en herlig sønn som kommer:0)

de har gjerne et veldig sterkt forhold.

lykke til.

Skrevet

Jeg har det motsatt, jeg har gutt fra før og venter jente nå. Er redd jeg ikke kommer til å bli skikkelig glad i henne, har alltid sett på meg selv som guttemamma. Høres dumt ut ja, og håper det bare er i hodet mitt.... Håper at når jenta kommer ut, er det som å slå på en bryter, og jeg elsker henne umiddelbart!

Gutten min har jeg forgudet fra første sekund, kan ikke tenke meg noe bedre enn å være hans mamma, derfor sliter jeg med å venne meg til tanken på å få en datter.

Skrevet

Ja, HI, det vil ordne seg!

Ble skuffet selv når første ble gutt, kunne ikke se det for meg...... Men den dagen han ble født! Åh, elsker ham til døde! Han er vidunderlig!

Men det er lov å tenke som du gjør, det må være greit. Det er tross alt noe nytt og uvant.

Men man må være anonym for å sette ord på det, ja!

Skrevet

jeg har en sønn fra før og når jeg ventet lillesøster var jeg livredd for jeg ikke skulle bli like glad i henne som jeg er i sønnen min..men jammen kom den samme sterke følselsen til henne og:) men jeg forstår deg godt og det har ikke noe me at det er en sønn du venter det er bare det at du venter et nytt barn og du vet hva du har å være glad i og tror ikke en slik kjærlighet kan deles,men jammen kan den det:)

Skrevet

Så fort du ser det lille nurket ditt, kommer du til å glemme at du i det hele tatt har tenkt tanken =) Det må være fryktelig leit for deg å ha disse tankene, men jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å føle noe forskjell på sønnen og dattera di, du kommer til å elske dem like høyt!

Dattera mi var alenebarn i 6 1/2 år, og jeg husker jeg var veldig spendt på hvordan jeg skulle klare å "dele" kjærligheten mellom barna.. Jeg var jo så vant til at alt sentrerte rundt henne. Men i samme sekund jeg så sønnen min, var alle tanker om det helt borte..

Bare ha et åpent sinn, dette kommer til å gå kjempefint!!

Skrevet

Du kommer til å elske han høyere enn himmelen :D

Jeg elsker min lillemann, og tror ikke et sekund på at jeg kunne ha elsket en jente høyere :)

Skrevet

Jeg ELSKER gutten min helt uendelig høyt, og ikke minst; jeg elsker det at han er gutt, (akkurat som at jeg hadde elsket at jenta mi var jente), alle "guttegreiene", han er (av seg selv) veldig "guttete" og jeg synes bare det er sååå herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...