mamma-til-2-jenter Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Jeg sliter så med å holde meg i aktivitet, ved siden av å ha 2 barn og full jobb. Hver uke starter jeg med lovnader om å være mer i bevegelse, men det går trått. De siste månedene har jeg kanskje gått tur cirka 2 ganger i uka. 45min - 1 time per gang. Elendig , jeg er klar over det. Hvor mye er dere i bevegelse? Tips til hvordan bli mer aktiv?
Chiabatta Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Altfor lite!!!!! Med full jobb og barn blir det ikke mye tid til overs. Jeg sykler eller går tur så ofte jeg rekker det, men det er dessverre ikke mer enn et par ganger i uka.................
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Ja jeg skjønner ikke hvordan enkelte får tid til alt som skal gjøres jeg. Har et barn på 4,5år og en på 8mnd som er hjemme sammen med meg. Døgnet skulle hatt flere timer for og si det sånn ;P Går en liten tur vær dag men så er jo jeg hjemme enda da så..
GuttemammaX3 Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg trener kondis og styrke ca halvannen time tre til fire dager i uka, pluss rockeringen hver dag 20 min... Er alene med en gutt på snart to... Bare å piske seg selv i gang, tvinge deg til å gjennomføre rutinene 2-3 uker, så tar det ikke så lang tid før du er så avhengig av treningen at du ikke klarer å la være:)
mamma-til-2-jenter Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2008 Jeg trente "mye" før jeg fikk barn (40minutter hver eneste dag), og jeg vet jo at man blir avhengig etterhvert. Men jeg synes ikke døgnet strekker til. På jobb hele dagen, unga i seng til kl 19.30. Da er eneste mulighet ut i naturen (dersom mannen min er hjemme), og som oftest er jeg helt pudding. Nei, æsj, jeg skulle aldri sluttet å trene mens jeg gikk gravid
**Min nydelige Milla** Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg går masse tur.. Opptil et par timer av gangen. Er kjempe deilig og snuppa elsker å sove og være i vogna. Jeg prøver å trene 3 ganger i uka. Jeg benytter meg av barnepassen på treningssenteret mitt. Så jeg drar bort kl 9 de dagene, og trener til halv 11 ca. Da har jeg hele dagen foran meg og kan ta meg en tur til byen eller ta en rolig dag med god samvittighet.. Så vil si jeg beveger meg en del da..
Fire småtroll Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Nå som jeg er i permisjon går jeg tur i raskt tempo (så jeg må ta en dusj etterpå) hver dag, går fra 1-2 timer i ulent terreng med vogn.. Men neste uke begynner jeg i full jobb igjen... Tenkte jeg skulle prøve å følge samme programmet som før jeg ble gravid, da var jeg i aktivitet minst 3 ganger i uka. Jeg er medlem på Friskis og Svettis, de har aerobics i gymsalen på skolen hver kveld. Jeg prøver å komme meg dit to kvelder, helst de kveldene det begynner åtte, da får jeg lagt ungene først. Også er jeg rundt lysløypa med rask gange før frokost lørdag eller søndag morgen. Ikke alltid så lett å få til, med tre barn, full jobb og alt som følger av arbeid i hus og hjem, men jeg må jo bare ta meg tid, hybelkaninene får ligge litt til.
Verbena Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Jeg går, løfter og er i aktivitet hele dagen når jeg er på jobb. Jobber som selger i butikk og er endel på lageret + at vi har mange tunge varer. Blir endel trim der ja. Også går jeg til jobb hver tredje uke, når jeg jobber seint å ikke begynner før 3. Også har jeg som mål å gå hjem værtfall 1gang i uka de ukene jeg jobber tidlig!
**Min nydelige Milla** Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har også rockering og rocker hver dag.. Resultater blir det av det og
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 jeg løper på crosstraineren min 20 minutter dagen. skal begynne å gå en times tur to tre ganger i uka også. håper jeg kommer meg i bedre form.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 hm.. før da eldste snuppa gikk i park, gikk jeg opp og ned til parken to ganger daglig fem dager i uken, ble ca 1 time gåing dagen tilsammen det. nå som begge har begynt i barnehage må jeg kjøre fordi det er alt for langt å gå for storesnupp. men siden jeg fremdeles ikke har fått meg jobb, pleier jeg å trene aerobic hjemme på formiddagen etter de er levert, ca 1 1/2 time inkludert styrke trening. skjer ikke hver dag, men prøver å ikke trene skjeldnere enn annenhver dag. søker jobber i barnehage, skal få mye daglig mosjon i jobben min da tenker jeg. planen er at når jeg har begynt å jobbe, skal jeg begynne på treningssenter, å bruke kveldene der.. da må jeg nok pushe å piske meg selv, rekner jo med jeg kommer til å føle meg veldig pudding om kveldene.. blir jeg alltid kaputt om kveldene etter jobbstart, er planen å benytte meg av helgene på senter... hehe, ambisjonene er klare, nå gjelder det å følge opp;))
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Vel... Normalt sett er jeg veldig mye i aktivitet, men driver og trener meg opp igjen etter en operasjon.. Men normalt sett Er jeg ute og går tur hver eneste dag, har hund som krever mye trening. Trener hest i helgene, er ute mye sammen med mini, trener litt styrke på kvelden hjemme når han har lagt seg.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #13 Skrevet 16. mai 2008 Glemte å skrive at vi har en gutt, og jeg jobber turnus. Han er hos dagmamma, så de dagene jeg jobber nattevakt har jeg ikke så mye mulighet til å trene før han har lagt seg, for jeg trenger å sove frem til jeg henter han. Men som regel går vi lange turer med vogn og hund, noe som ikke har vært lett i det siste, men kommer seg!
mamma-til-2-jenter Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 16. mai 2008 Men hvordan klarer dere å få til all denne treningen, dere som også er i jobb? Har dere treningssenteret rett utenfor døra og en mann som alltid er hjemme på kveldstid?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 16. mai 2008 #15 Skrevet 16. mai 2008 må bare tilføye at jeg liker absolutt best å trene tidlig på dagen, får jo en herlig pangstart, og mye mer energi resten av dagen. var skikkelig treningsnarko før, sto opp kl 6 hver morgen og jogget til kl 7 før jeg dusjet og ordnet meg og var ut av døren kl7.45. ble i j... god form etter 1 år med det opplegget, ble ALDRI sliten, kunne jogge så lenge jeg gadd. men kan ikke ha vert helt sundt, for jeg ble skikkelig avhengig! pleide faktisk å trene på senter hver ettermiddag også på den tiden der, klarte ikke la vær!! opplevde det nesten litt skummelt, pga avhengigheten, så ordet treningsNARKOMAN er veldig treffende om man overdriver slik jeg gjorde den gang. det var før jeg ble mor da, hadde all tid for meg selv poenget mitt bak denne tankerekken var egentklig at jeg kunne tenke meg at i planen min for trening etter jobbstart, hadde det vert veldig bra om jeg hadde fått til treningsøkt TIDLIG på morran, før ungene står opp.. ønske-håpe-drømme:))
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 16. mai 2008 #16 Skrevet 16. mai 2008 husk alt teller!! er i full aktivitet hjemme, sitter skjeldent i ro ja:) men prøver å få til en times gå tur pr dag,mens snuppa sover i vogna. men har nå meldt meg på et treningssenter,håpet er å få til 3-4 dager i uka:)
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #17 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har ikke prøvd det så mye enda, for jeg blir ikke friskmeldt før mandag. Men jeg har en gubbe som ser mye fotball på tv, så vi har litt avtaler der. Når det gjelder trening av hest har dette vært noe jeg alltid har drevet med, og gubben syns det er helt i orden at jeg trener hest på helga. Er ikke snakk om at jeg er borte hele dagen, men 3-4 timer. Vi går turer sammen stort sett, men mye at jeg går på kvelden mens gubben ser fotball og mini har lagt seg! På utstillinger er mini med, og mamma.. Jeg skal gå utstilling, mini og mamma ser på Ikke noe problem for oss iallefall.. Styrketreninga kan du jo gjøre selv om jentene dine er der.. Situps, push ups, bruke vannflasker som vekter etc.
GuttemammaX3 Skrevet 16. mai 2008 #18 Skrevet 16. mai 2008 Jeg er alene med gutten min, og er i full jobb, men pga turnus har jeg en del tid til trening på dagtid når han er i barnehagen, og ellers har jeg snille foreldre som gjerne tar ham en natt, så da legger jeg ham hos dem, og har kvelden fri til å trene....
ifie Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 Når jeg jobber er jeg mye i bevegelse. Arbeider i barneskole, og der sitter vi voksne sjelden i ro Nå, når jeg er hjemme, sitter jeg også sjelden i ro. Leker med gutten vår (ute/inne), gjør litt husarbeid eller triller tur Organisert aktivitet er det derimot ingenting av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå