SkravleFruen Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 ..skrev for en stund siden ett innlegg om barnet mitt på 2,5 år som snakker om "den gamle mannen". Han har snakket om en gammel mann som har gått ut døren osv. (her hjemme) Idag når vi var på vei til å stå opp, så ser han opp mot taket og sier at der er den gamle mannen igjen. Jeg spør: "Hvor er han?" Og han peker veldig overbevisende mot taket hvor han først hadde sagt at han var. Under middagen i dag forklarte jeg dette til pappaen hans. Jeg spør barnet mitt om den gamle mannen. Hvorpå han svarer at han ligger i mamma og pappa sin seng, etterfulgt av : skal jeg vise deg han? Jeg følger etter og han går på soverommet vårt og ser mot stedet som han viste meg om morgenen, og nå sier: Hm, den gamle mannen er borte. Altså.. hva skal jeg tro ? Han virker ikke redd denne "gamle mannen", og jeg har ingen situasjoner her hjemme å knytte denne mannen til. Han sier samtidig at mannen er slem, men det kan han si om så mangt. Når det er sagt; så fortalte mannen min i dag (jeg visste det ikke) at hun som bodde her før hadde en mann som døde i denne leiligheten. Skal jeg nå begynne å tro på ånder?? *skummelt*
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Det er ikke uvanlig at barn har noe som for oss oppleves som psykotiske opplevelse. Det er fordi hjernen deres er umoden, har ingenting med gjenferd å gjøre.
SkravleFruen Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2008 Så det trenger faktisk ikke være noe han SER, men noe han "fantaserer" om?
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Eller det kan være noe han ser. Barn har jo et mer åpent sinn mot det meste, også det overnaturige. Ser jo ikke ut til å være noe farlig i allefall, kanskje det er hans skytsengel/hjelper?
Kaffemocca Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Høres litt ut som sønnen min(3). Han har visst en mann på rommet sitt, men han er livredd han og må sove hos oss når mannen "har vært der",
Gifteklar:0)) Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Datteren min så også en mann da hun var 3 år, gikk å snakket om denne mannen hele tiden.Om kvelden når jeg skulle legge henne så spør jeg hvor denne mannen er, så peker hun bak meg, og så sier hun at mannen har mistet hodet, så holder hun seg for halsen for og vise meg.Gjett om jeg var snar ut av det rommet, fikk pappaen til å legge henne. Syns det var skikkelig ekkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå