Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare ønske dere lykke til.Kunsten er å holde ut.Husk at han ikke skriker fordi han er redd eller sulten.Vi forsøkte selv ferber forrige helg, det gikk som vanlig til H.... Selv om vi var godt forberedt!Hadde lest bok, kjøpt babysafe og greier.Gutten vår er forresten snart 7 mnd og reiser seg opp isengen.Grunnen til at det blir mislykket hver gang er fordi etter 2 timer orker vi ikke mer.Han er så sinnsykt seig!!!Så vi har vel funnet ut at ferber ikke er det rette for oss.Men hold oss oppdatert!!

Igjen.Lykke til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for støtten!

Det ble stille etter 30 minutter, og da ventet jeg noen minutter til før jeg listet meg inn. Da sov han. Håper bare det fortsetter like greit de neste kveldene. Han reiser seg også opp og står i sengen nesten før jeg rekker å gå ut av rommet, men jeg har ikke noe sansen for sånn babysafe, så vi får prøve uten.

Skrevet

"han er så sinnsykt seig".... Fy f*** å barbarisk.. Jeg var egentlig for ferber helt til jeg begynte å undersøke litt rundt det.. Kom bl.a over siden www.sovlillebaby.com

Etter å ha forstått hva slags effekt dette har på hjernen til en liten en, så ville jeg aldri aldri aldri aldri aldri ha gjort det. Selvom dette er snakk om "Kanskje" og "Muligens"... Det er nok til at jeg holder meg laaaangt unna.. Gråt/skrik er ungens måte å snakke med deg på,den sier ifra at noe ikke stemmer..

Skrevet

mm.Du har nok doktorgrad i emnet,drittkjerring!Det er ikke uten grunn helsesøstere og søvnterapeuten Karin Naphaug anbefaler det,vet du.Gråt er barnets måte å uttrykke seg på,ja.Og jeg vet forskjellen på gråten til sønnen min.Du gjør tydeligvis ikke det på ungen din.Kanskje på tide å bli kjent..>ikke bare sitte her inne å slenge dritt!!!

Skrevet

Anonym20:43:

Og når barnet skriker i SINNE fordi han ikke vil ligge i senga si, men sitte på fanget i stua, eller tulle i sofaen, så skal han få viljen sin mener du?

Skrevet

Så jeg er drittkjerring? Fordi jeg faktisk leser mer enn bare "for"? Javel,det må du gjerne få kalle meg.. Og takk,jeg kjenner barnet mitt godt. H*n er bare 4 mnd og kommer ALDRI til å føle seg forlatt av moren sin.

Ja,det finnes selvsagt litteratur som peker til at dette kan gå fint og er trygt! Men for meg er det nok at det kanskje er helt for jævlig og har meget negative effekter på hjernen til barnet..

Drittkjerring må du nok være selv,ditt jævla barbareriske kvinnemenneske.. Siden det er så grusomt å høre barnet gråte, kanskje du burde latt være å få noen???

Skrevet

God bedring med din mentale helse.

Skrevet

Skjønner jo at du er ute med piggene.. Dette må jo være sårt for deg. Å vite at du har driti deg så voldsomt ut. Min mentale helse har det bra. Og ikke minst,min samvittighet ovenfor ungen min er ren.

Skrevet

til dere som er så IMOT ferber: hvordan sover barna deres om natten? De som tar i bruk ferber gjør det fordi man ser ingen annen utvei! Er man våken om nettene over lang tid-flere måneder, er det usunt for både foreldre og barn. Vi mennesker trenger søvn for å fungere!! Man blir så utrolig sliten... Barna får det også mye bedre når de får en sammenhengende god natt søvn.

Skrevet

Barna skal vel ikke lide fordi dere ikke takler å ha barn! Det hører til å være sliten, slutt å klag!

Skrevet

Dere som er så imot metoden: Hvorfor tør dere ikke å signere med nick?

Skrevet

Fordi vi ikke har behov for å bli personforfulgt. Det viktigste er ikke nicket, men argumentene, konsentrer deg om de du. Eller nei, jeg glemte jo at du driter i argumentene mot, du SKAL bruke ferber uansett hvor mye andre fraråder deg det :(

Skrevet

Og hvem er det som personforfølger her da?! Det er jo de anonyme!

Skrevet

Ferber er det eneste jeg ikke her prøvd. Har prøvd alle andre metoder jeg vet om uten hell, så dette er siste utvei. Merker jo på gutten min at han ikke blir uthvilt av så mange våkenperioder om natta, så det er stor sett for hans skyld jeg gjør dette. Han tjener på at både han selv og foreldrene er uthvilte.

Skrevet

kan noen svare? Dere som er imot ferber: Hvordan sover barna deres om natten? Er de mye våkne? Er de vanskelig å legge? Tror nemlig ikke de helt skjønner hvordan våkennetter i flere mnd virker på kroppen...

Skrevet

Joda, vi kan være slitne selv om vi er imot ferber. Men jeg var så smart at jeg forberedte meg psykisk på dette da jeg visste jeg skulle bli mamma:)

Skjønner at du har behov for å lette samvittigheten din hamsterpia, men ikke kom med a du gjør dette for sønnen din sin skyld, for det tviler jeg på han er så takknemlig for når han ligger der inne og føler seg forlatt og redd. Dette gjør du kun for din egen skyld, så det får du stå for!

Skrevet

Den dagen du legger barnet ditt i sengen og han/hun smiler til deg før han snur hodet og lukker øynene, sover hele natten og våkner sprudlende OG uthvilt neste morgen så skjønner du at du gjorde det for barnet ditt (også)!

En pappa sa til meg her inne en gang (etter motvillig å ha gjennomført Ferber): "Jeg trodde vi hadde en blid og fornøyd sønn før, men nå er han jo overlykkelig! Og det er vi også!" - dette var et barn som våknet hver time hele natten....

Jeg er ingen motstander av andre metoder (tvert imot - prøv gjerne det først), men vær så snill å ikke døm de som benytter Ferber; fortsatt den metoden som anbefales av flertallet av HS, pedagoger, psykologer og søvnterapeuter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...