Gå til innhold

Hvis dere fikk disponere 200.000,-

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ikke til dere selv, familiemedlemmer eller venner, hvem skulle få dem da? Evt hvorfor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville satt 100 000 på en konto hver til jentene på min høyrentekonto.

Skrevet

Tja, da ville nok eldreomsorgen i byen her få en litt hyggelig overraskelse. Eventuelt frivillighetssentralen.

Ellers ville jeg nok valgt å forsøkt å gjøre noe for byen "løse fugler" som man så fint kaller dem...

Skrevet

Sønnen min, men hvis ikke han heller kunnet få dem ville jeg gitt 100 000kr til søsteren min og 100 000kr til broren til samboeren min. Rett og slett fordi de trenger dem mer enn noen andre i familien (eneste unge bortsett fra meg og samboeren og søskenbarna våre har vi for lite kontakt med til at det hadde vært aktuelt). Ville ikke valgt å gi dem til noen venner, for det kunne ødelegge forholdet enten til dem eller til andre venner som ikke hadde fått penger.

Skrevet

Jentene dine er familiemedlemmer, så det kan du ikke. Andre du synes fortjener 200.000,-?

Skrevet

Du kan ikke gi de til familiemedlemmer. Andre du synes fortjener 200.000,-?

Skrevet

Skulle gitt noe til mamma og pappaen min fordi at pappa har reumatisme å trenger å reise til varme strøkk minst to ganger i året, også er de bønder og har nesten aldri ferie!

Til svigermor og mannen hennes fordi at de er verdens mest fantastiske mennesker og jeg har lyst til å bidra litt i deres byggeprosses med å lage plass til at vi alle sammen kan komme på besøk samtidig!

Til verdens herligste nabo bare fordi at hun er den hun er!

Til den andre fantastiske naboen fordi at hun er et herlig menneske og fortjenner en belønning!

Og til verdens herligste bestevenninne som fortjenner det bare fordi at hun er hun!

Skrevet

Barnelinikken i bergen=)

Skrevet

jeg ville laget er fond som ga ut legater til folk som skulle lage, jobbe med, studere, forskepå eller på annen måte var ekstremt intresert i julekuler. julekuler er undervurdert.

Skrevet

Fordi de fortjener det, og ungene som er der fortjener det!!!

Skrevet

oi

ja det er vanskelig. er så mye jeg kunne tenkt meg å gitt dem til. men da er jeg redd det ikke nok.

jeg kunne tenkt meg og bygd et herberg for de som ikke har noe hjem å gå til når kvelden kommer som trenger en matbit og en seng. er redd 200.000,- ikke ville streke noe serlig. men var det fler som kunne bidratt med noe, og eller en organisasjon som trengte disse pengene for å få til noe slikt ja da hadde jeg nok gitt det til dem.

grunnen er at jeg har settat ikke alle er like heldige med det livet de har fått og ikke alle har gjort de beste valgene, derfor mener jeg at vi som har ett liv med over skudd kan dele med de som trenger det.

eller. så kansje jeg ville satset på noe i nærmiljøet her, for barn og ungdom. slik at de har noe å gjøre på fritiden. det trengs også.

Skrevet

Misforsto jeg... =P

Hadde nok gitt 100.000kr til sykehuset i Tromsø fordi at de har gjort og gjør en så flott jobb med mange vi er glade i!

Og 100.000 til kreftforeningen!

Skrevet

Sånn går det når man ikke leser ordentlig:-) Leste at jeg ikke kunne bruke dem selv, men at du lurte på hvem av familiemedlemmer eller venner jeg ville gi til:-)

Da aner jeg faktisk ikke hvem som skulle fått dem... Enten "spredd dem" til forskjellige veldedige formål eller tenkt meg grundig om og lett etter noen jeg synes fortjente alle pengene...

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

100 000 til ofrene i Burma og resten til ofrene i Kina:)

Skrevet

Da må det bli jordskjelvoffrene i kina.

Skrevet

Veldig vanskelig å velge hvem eller hva pengene skulle ha gått til når det er så mange i nød. Jeg tror et barnehjem i feks romania?

Skrevet

Jeg er ikke sikker egentlig, men jeg hadde ønsket å sørge for at de ble brukt på vanskeligstilte barn og unge i trhjem, altså barn og unge som ikke har det så bra, som er på institusjon fordi de ikke kan bo hjemme (hadde en del venner som bodde på det), slik at det kunne blitt satt inn mere ressurser for å gi dem bedre vilkår, gi dem bedre hjelp.. Ja jeg vet ikke jeg hva, men i allefall noe som kunne hjelpe.

Skrevet

til hun som mistet mannen sin for en stund siden... hun og barna+mannen var ikke forsikret, og de fikk en kjempegjeld... de hadde fått forsikringspapirene, men glemt å sende dem inn.

hun hadde fortjent dem syns jeg....

Skrevet

Ja, husker henne.. Fikk skikkelig vondt av henne. Hadde truffet mannen hennes et par ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...