Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Leser hele tiden om at enkelte blir kritisert fordi de ikke ammer, men her i gården er det faktisk omvendt.. Poden er såvidt passert 4 mnd, men får hele tiden bemerkninger om at nå må han snart få grøt stakkar. Også så slitsomt det må være for meg å amme så mye.. Har sagt at jeg vil prøve å fullamme 6 mnd så lenge han vokser og er fornøyd, syns ikke det er noe stress å amme. Han storkoser seg med puppen og er blid og fornøyd, han spiser bare veldig ofte. Andre?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 jepp samme her,jeg fullammer gullet på 6mnd,har såvidt begynt å gi smaksprøver med grøt nettopp...han elsker også puppen å er storfornøyd med den så jeg skjønner ikke problemet..har fått masse skryt av hs pga stor å fin gutt så han trenger det ihvertfall ikke..men det er vårt valg så de får heller bare kommentere
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 må bare legge til at jeg syntes vi er flinke jeg
Spirevipp med go`gutten Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg begynte med velling og grøt rett før lillegutt var 4 mnd, men det var fordi jeg ikke hadde nok melk til å mette han. Skulle gjerne ventet lenger med grøten, men men. Kos deg med ammingen så lenge det fungerer fint for deg og den lille!
Yrha Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Åh ja, du skulle hørt alle kjerringene rundt meg: 'har du virkelig nok melk??', 'får han nok mat, det er jo vanlig å miste melka..?', 'ammer du hver 3. time?? Da MÅ han få grøt!' (dette er altså kjerringer som i sin tid ammet hver 4. time fra fødsel og skjønte ikke hvorfor melkeproduksjonen gikk ned). Jeg syntes heller ikke amminga var noe stress, syntes det var mer stress å huske på å gi han grøt og vann da han begynte med det Ikke bry deg, det er faktisk vanligere enn du tror å fullamme til 6 mnd. Men hvis man leser her inne og hører på sånne kommentarer, begynner man å lure om det faktisk går an. Men bare kos deg med amminga, dere skjønner nok selv når det er på tide med litt grøt
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Så "godt" å høre at dere som fullammer får høre det også! Misforstå meg rett,det må være kjempefint! Men dere som ammer trenger antakeligvis ikke forsvare dere ovenfor helt fremmede f.eks på ammerom som spør om hvorfor du ikke ammer istedet.....
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 HELT enig med dere andre her, fullammer forsatt mitt barn (er bare 3 mån.) og har tenkt att gjøre det leenge til. Synes det er er koselig stund både før mig og før jenta mi. Vi må bare stå på og ikke bry oss om alle disse rare kommentarer, det er våre barn og vi som bestemmer så de så!!
Line-80 Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Min blir 4 mnd i morgen, og jeg har i lengre tid fått høre fra mamma at "når han blir 4 mnd kan du jo begynne å gi han grøt", og "du fikk grøt allerede fra du var 3 1/2 mnd". Føler faktisk at jeg må forsvare meg for at jeg ønsker å prøve å fullamme til i allefall 5 mnd...
Anettemor82 Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 får mange sånne kommentarer jeg også. Blant annet at "han kan jo smake en liten bit av maten din. det går helt fint". jeg skjønner ikke hva de tenker med. Det er seff disse damene som er en generasjon eldre enn meg.
pea-in-the-pod Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 JA!!! Her er familien værst..." Nå er hun 4 mnd - så nå kan du begynne med grøt..." " Du må jo forstå at jenta trenger mere mat!!!" Svigermor er helt opphengt i at hun må få fast føde, - det fikk jo hennes sønn og alt har gått sååååå fint med han. Hun har fått meg til å føle meg som en dårlig mor mer enn en gang pga dette
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Hele helsenorge er ett ammehysteri..... ikke bra å bare amme, ikke bra å ikke amme...uff uff.... jeg synes det er deilig å kunne amme, men så er jeg heldig å ha nok melk som så mange andre ikke har.... min eldste sønn fullammet jeg til han var 6 mnd, men med frøkena ble det begynt med grøt når hun var 3 mnd...hun var urolig å lå på puppen hele tiden, spesielt om natta..å det ble slitsomt i lengden, da jeg også skulle fungere på dagtid.. Men hun er stadig veldig glad i puppen, å nå er hun snart 7 mnd...
viktorogmilla Skrevet 16. mai 2008 #13 Skrevet 16. mai 2008 Har måttet forklare (mer enn forsvare) hvorfor jeg har fullammet med begge mine. Men jeg antar at det er uvitenhet som gjør at de spør, he he:) Sålenge jeg har hatt nok melk, babyene har vært "godt i hold", puppen sitter fast og er med meg over alt, det er koselig å amme og det anbefales å fullamme til de er seks mnd, ser jeg overhodet ikke poenget i å måtte bruke tid og krefter på å vaske og sterilisere flasker, kjøpe og blande mme, og alltid passe på å ha tilgjengelighet til vann og kokemuligheter. Fullamming er topp for oss som er så heldige å ha nok melk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå