Poteto Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 åå pokker, det har eg helt glemt.. jaja, får finne en micro i nærheten
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg tar med en termos med varmt vann og en flaske med kaldt vann og pulver. Får ikke varmet ferdigblandet mme dit jeg skal.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Gjør som anonym 21.01 her =) De sier på helsestasjonen og sånn, at ferdigblanda NAN ikke bør gis til unger over 1 mnd..
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Hvorfor skal det ikke gies til barn over 1mnd?? Hørtes bare rart ut..... Såg forresten i butikken i dag at de har fått NAN3 som ferdigblandet også nå.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Ammer jeg da, men tenkte å ta med en flaske og kartong hvis det ikke passer å dra frem puppen. Aldri hørt om at ferdigblandet nan1 ikke kan gis til de over 1 måneder- bruker det i ny og ne, både jeg og mine venner og funker fint her. Er jo ingen forkjell på nan1 pulver og kartong har jeg hørt....
CB-BabyBoy Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har en kartong med NAN 1 ferdigblandet her, det står ingenting på den. Men på NAN 2 ferdigblandet, så står det vel at skal gis fra 4 mnd tror jeg. Så hadde vært fint å fått vite begrunnelsen for at man ikke skal gi det utover 1 mnd.
86frøken & lille krapyl Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har svært få planer om å bruke ca en time på å dra av og på meg hele bunaden for å mate snuppa, så her blir det nok flaske. Har både melk og grøt tilgjengelig i ferdigblandet format. I tillegg skal pappa'n få den herlige gleden av å ta seg av alt av mat og skifting. Det er nemlig lettere å vaske hans dress enn å rense bunaden min!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=45 Vær oppmerksom på at EFSA (European Food Safety Autorithy) anbefaler at man bare gir ferdigblandet MME til babyer under en måned, særlig hvis de er født for tidlig, har lav fødselsvekt eller har problemer med immunforsvaret. HENTA FRA FLASKEPOSTEN.NO
gep68 har fått jenta:-) Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Hvor får dere kjøpt ferdig grøt? Det har jeg aldri hørt om.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Aldri brukt mme og vet absolutt ingenting om det. Men da jeg leste på flaskeposten tolket jeg det motsatt, jeg -altså at babyer under 1 mnd KUN skal ha ferdigblandet mme... For meg ga det i hvertfall mening i forhold til for tidlig fødte, immunforsvar osv -da får de i seg nøyaktig det de skal. Men som sagt, vet ingenting om mme så kan hende jeg misforsto totalt
*Smiley* Skrevet 17. mai 2008 #13 Skrevet 17. mai 2008 Jeg fant det på obs:)8 mnd grøt på kartong,like stor som de ferdilagde MME kartongene.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #14 Skrevet 17. mai 2008 dette tolket jeg det som også.... at de kun skal ha ferdig blandet før de er en mnd for å være sikker på at de får det de trenger.. hadde jo ikke stått på de ferdigblandete fra 4 mnd, hvis de ikke skal brukes lenger enn en mnd!?!
mommytil2gutter Skrevet 17. mai 2008 #15 Skrevet 17. mai 2008 Ja du har rett. Babyer under 1 måned skal KUN ha ferdigblandet MME fordi den er innpakket på en aseptisk måte. Men ferdigblandet MME kan benyttes av alle.
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #16 Skrevet 17. mai 2008 hhmmm... babyer under 1 måned skal KUN ha ferdigblandet mme??? har aldri gitt tulla mi ferdigblandet mme og hun har kun fått mme fra begynnelsen...!!!! har aldri hørt om det!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #17 Skrevet 17. mai 2008 Nei ammer og synes det er det enkleste:-)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå