Gjest Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Har tenkt å strikke ei hue til den lille vi ventar, men eg tenkte å lage den i eskimo garn, som er ganske tjukt. Derfor finne eg inga oppskrift som passar. Kor stor er ein nyfødd rundt hovudet, og kor lagt bør ein rekne, for å vere sikker på at hua passar? (1cm ekstra?) Og kor "høg" må hua vere...for at den skal nå nedom øyra? Noken som veit? Hadde vore strålande om eg kunne begynne i kveld nemleg;) (har spurt om det same på hobbydebatten, men der pleier det å ta så lang tid før folk svarar av og til)l.
Kjærlighet <3 Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Det varierer en del hvor stor en nyfødt er rundt hodet.. Jeg mener å ha hørt alt fra 32 cm og opp mot 38-39(40) cm på babyer født til termin. Mine to var hhv 34 og 36 cm.. :-)
JordbærMamma Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 En helt nyfødt bruker å være 34-37 cm rundt hodet. Vokser fort, så tror jeg ville regna litt større enn det om den skal holde i et par måneder... Et par cm større kanskje? Er i alle fall ikke noe behagelig om den er for trang. Har heller ingen oppskrift på luer med tjukt garn, så tror du bare må prøve deg litt fram?
Miffs Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 36 cm er hvertfall gjennomsnittet ble jeg fortalt av fødselslegen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå