cherry coke Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Noen kjappe spm; 1.Skal 17 mai sløyfa være på venstre side 2. Hvilken side skal bunadvesken være på (Glemmer der fra gang til gang)? 3. Hvordan kan jeg vide ut bunadskoene mine littegran?
Kaffemocca Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 1. Aner ikke:-p 2.Høyre 3.Hvis du tar på deg våte ullsokker og går litt rundt med dem skal de visst utvide seg litt.
prekæs Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 For å gjøre det vanskelig. Min skal henge på venstre side. Halveis skjult av forkle. Vestfoldbunad. Og egentlig er det den mest naturlige når man er høyrehendt:)
Kaffemocca Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Hehe, ble forvirrende da=) Min skal henge på høyreside(eller var hvertfall sånn da den ble sydd på 60-tallet), det er østfoldbunad..
*Timulia* Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg synes ikke man skal ha 17.mai sløyfe på bunad jeg......
Regnbuemor til 2 Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har også østfold bunad, og da de satte den på meg på stedet der den ble sydd, så hang de den vesken på min venstre side!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Man skal ikke ha sløyfe på bunaden sin! fyfyfy!!!! jeg har min veske på...erm..tjaaa si det, der det er plass til den.. *ler* Husker ikke hvem side det er på jeg. våte ullsokker og trave rundt med skoa resten av kvelden!
* 5 om dagen * Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 hvorfor skal en ikke bruke sløyfe når en går med bunad?? har jeg aldri hørt før.
cherry coke Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2008 Sløyfen skal jeg ikke ha på...Diskuterte med min far i dag, og ingen av oss var sikre på hvilken side det var. Våte ullsokker høres alt annet enn fristende ut...MEN, skal jeg ha en ok dag i morgen, får det vel stå til:)
MintCondition Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Man skal ikke ha sløyfe på bunaden, da bunaden er pyntet nok i seg selv! Den er jo i seg selv et nasjonalsymbol, det blir litt som å henge et lite flagg utapå et større ett, n´est pas? Veska mi (igjen, Trønderbunad) skal på høyre side.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har bunadveska på høyre side. Sigdalstakken.. Lurte på om jeg skulle ha 17.mai sløyfe, den skal i såfall være på venstre side. Er det "forbudt" å ha sløyfe på bunaden, eller er det bare hva noen her inne synes og mener?
cherry coke Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. mai 2008 Nei, det er ikke forbudt. Ser mange som bruker det. Men jeg bruker det ikke selv, for det passer ikke til min type bunad.
Kaffemocca Skrevet 16. mai 2008 #14 Skrevet 16. mai 2008 Er defor jeg skriver da den ble sydd, fordi det er en hempe i stakken på den der veska skal være og det er på høyre side=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå