M by M Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Har hatt en kjempe diskusjon med min kjære samboer i dag. Vi har to biler. Min gamle Audi som jeg eier fullt og helt og har ingen nevneverdige utgifter på. Også en helt ny A3 som er leaset. Samboer hadde denne ordningen når vi møttes og har byttet bil 3 ganger siden det. A3en koster 4500 kroner i mnd på leasingen pluss forsikring, årsavgift og 3000 i mnd i bensin fordi han pendler med bil istedet for tog/buss til jobben i nabobyen. Vi er da oppe i 8500 i mnd utenom forsikring og årsavgift. Det er syyyykt mye på en bil syns jeg. Jeg foreslår å selge min audi, kvitte oss med A3en og kjøpe en bil som er 4-5 år gammel og pakke lånet inn i huslånet. Også klare oss med en bil. -Kommer ikke på tale sier han. Han skal ha den nye bilen og dessuten bytte den inn snart fordi han er litt lei av den. (hatt den et år). Han vil ikke ha gammel bil og "gammel bil" er en som er over 2år gammel i følge han. Vi har felles økonomi og det at hans bil er så himla dyr gjør at jeg må kjøpe alt av mat og felles ting. Mens jeg skal lissom være fornøyd med den gamle da... Men til det jeg egentlig lurer på; han mener at det ikke er dyrere å eie bil selv enn å lease og ser derfor ingen grunn til å følge mitt forslag om en 4-5 år gammel bil med lånet pakket inn i huslånet vårt. Det stemmer da vel ikke??
M by M Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. mai 2008 Mente 7500 til sammen i mnd da....ser jeg skrev 8500...
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Synes det var veeeeldig dyrt! Vi har nettopp kjøpt bil, den koster nesten 500.000 og vi betaler "bare" 3060kr i mnd på den. Det er vel og merke lån hos toyota, som er kjent for å være billig på lån=) Vi har den ikke i huset;o) Men har nedbetalingstid på 7år=)
Mulle :) Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Var no grisedyrt Vi har billån og betaler ca 2500 i mnd.....
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Hadde min mann prøvd seg på det der hadde jeg ledd rått! Ingen med sine fulle fem betaler 85000 kr i mnd for bil? Hadde aldri i livet gått med på det! Snobberi ville jeg kalle det! Men har dere råd til det, så er det jo ikke problem.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Nei? *surmuler* Hvor mye lån har dere da? og nedbetalings år?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå