mamma igjen i januar :) Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Mener å ha hørt at gravide ikke skal spise bløtkokt egg... Stemmer det????
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Nei, det tror jeg ikke stemmer. Hvorfor skulle en ikke det ? Hvis eggene er friske. Jeg har i hvert fall spist masse egg....
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har heller aldri hørt om at det er farlig. Som Gitte sier, hvis eggene er ferske. Nå fikk jeg skikkelig lyst på bløtkokt egg!! Hvor lenge skal de koke for å bli bløtkokt?
mamma igjen i januar :) Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg vet ikke hvorfor... herregud det var kanskje litt teit spørsmål... Men jeg mener seriøst å ha hørt det ett sted.... Hmmm....
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Takk, nurket! Jeg kom på en ting, gravid skal ikke spise måseegg. Kanskje det er det du har hørt? Har du sett på matportalen.no? Står mye om kosthold i svangerskapet der.
mamma igjen i januar :) Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har jo sååååååååå lyst på bløtkokt egg... tror jeg stikker på butikken å kjøper jeg gitt.... Det er sikkert måse jeg har hørt om... Skal inn å sjekke der når egga mine koker Takk for raske svar folkens, snille er dere
gleder.meg Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Det blir sagt at man kun bør spise hardkokte egg med tanke på salmonella. Det er ikke mye av det i Norge, men i noen andre land er det mye av det.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Klippet og limt fra egg.no: Har det vært registrert noen salmonella-tilfeller hos folk som har spist norske egg? Eller norsk kylling? Eller norsk kalkun? Nei! Så de 4 bløtkokte eggene jeg trykka i meg isted, var nok helt ufarlige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå