Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #26 Skrevet 16. mai 2008 Ja, mistet tidlig, og det var heller ingen tvil om det var SA eller ikke for meg heller. Tidlig gravid så tenker jeg 1 trimester. Skjønner at det er forferdelig vondt å miste, men har vanskelig å forstå at det er mye trøst og få på legevakta, hvor det ofte er veldig travelt. Må være bedre å snakke med noen man kjenner der og da, for så heller gå til fastlegen ved første mulighet.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #27 Skrevet 16. mai 2008 Godt poeng anonym 2113! Ikke alle som vet forskjell!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #28 Skrevet 16. mai 2008 Det var ikke noen tvil om hva som skjedde, blødninger før eller ikke blødninger før. Har du noenlunde normal kontakt med kroppen din, så skjønner du hva det er som skjer. Det eneste jeg har opplevd som lignet på en SA, var fødselen 10 måneder seinere. Hundre ganger sterkere, ja, men likevel visse likhetstrekk. Kroppen støter noe ut. Det er ikke så vanskelig å skjønne.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #29 Skrevet 16. mai 2008 Det blir unødvendig mye folk på legevakta, som en sa over så hindrer hysteriske kvinnfolk andre livstruende pasienter å få hjelp.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #30 Skrevet 16. mai 2008 * er det bare å ringe 113, skulle det stå
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #31 Skrevet 16. mai 2008 Jeg ringte legevakten først, og de ba meg komme på sjekk..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #32 Skrevet 16. mai 2008 Snakk om å bruke sunn fornuft da. Legevakt er for akutte henvendelser, og AMK (113) er for enda mer akutt. Jeg definerer i alle fall ikke en SA eller blødning i 1 trimester som noen akutt henvendelse. Små barn og eldre (eller andre for den saks skyld) som er usikre på om det er et akutttilfelle er en annen sak. Når man får gjort verken fra eller til uansett, så må det vel kunne vente.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #34 Skrevet 17. mai 2008 synest hvertfall det er tull å prioritere ambulanse på disse..hvertfall de som er veeldig tidige.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #35 Skrevet 17. mai 2008 Haha!!! Pinnesvin i stringbikini??? Hoho.. DAGENS!!!! Og btw så "tar" en vel ikke opp plass på legevakta, om legen mener det er nødvendig så tar en de inn, men er det andre som trenger legevakten mer så regner en med at de prioriterer de sykeste og svakeste først. Og er det noen med pustebesvær eller akutte brystsmerter så håper jeg inderlig at de ringer 113 og ikke venter på en tilbakeringing fra legevakten!!!! Jeg ringte selv legevakten på alle mine tidlige SA`er. Og første gangen ble jeg innlagt på sykehus da de var usikre på om det kom ut alt av seg selv, gang nr to og tre fikk jeg bare prate med en sykepleier og hva jeg skulle kjenne etter osv... og prøve å ta det med ro å slappe av!!! Og bare praten var god nok for meg så slapp jeg å "ta opp plassen" for noen andre!! Hæppi 17 mai!!
LinnisR83 Skrevet 17. mai 2008 #36 Skrevet 17. mai 2008 Herregud. Hva slags tråd er dette da? De som føler for å dra til legevakta, må jo få lov til det uten at du skal fortelle de hva som er rett?! Det kjenner vel personen selv vel? Dra til legevakta, jenter, om det trengs!!! Derfor de er der!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 17. mai 2008 #37 Skrevet 17. mai 2008 Nemlig, LinnR83. Her kan folk få bruke hodet selv. Og er de usikre så er det bare å dra inn for en prat/sjekk. Jeg gjorde ikke det, men skjønner godt dem som gjør det. Og: jeg har spontanabortert 3 ganger. Ingen gang var lik. Selv etter å ha opplevd det visste jeg ikke hvordan det skulle gå da jeg begynte å blø i mitt 4. svangerskap. Så jo, det kan være tvil om det er en SA man opplever eller om det er noe annet...f. eks svangerskap utenfor livmoren - ikke til å spøke med og definitivt verdt en tur på legevakta!
Tommage♀♂ Skrevet 17. mai 2008 #38 Skrevet 17. mai 2008 Da venninna mi mistet i første trimester (2 ganger) havnet hun i ambulanse til sykehuset, da blødningene tok seg opp etterhvert og hun mistet en del blod. Ervel lov åvære redd og nervøs, og sjekke at alt er ok med en selv( og gjerne håpe at en tar feil)når man blør i svangerskap?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå