Gå til innhold

Dere som er gravide og pollen allergikere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere nå når dere er gravide???

Jeg er såååå tett, klarer nesten ikke få pustet, klør noe grufult i halsen og nesen..

men tørr jo ikke bruke noen antihistaminer, brukte kestine tidligere..

skal ta det opp med legen min på onsdag når jeg skal der på første kontroll..

huff, ille dette herre :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

polaramin (tror det er sånn det skrives).. det sa legen til meg at eg kunne ta..

men fordelane måtte veie opp for ulempene... dette var en ung lege som sa..

da eg var til fastlegen min i dag (ein ganske gammal mann) sa han at det var ingen problem å ta dette... =)

e jo viktig å ta medisinane sine...

om du e så tett at du ikkje får puste kan jo det vertfall være farlig for babyen...

er ihvertfall det eg fikk vite :)

men jeg tetter i halsen og nasa da.. såå... ja =)

Skrevet

Hei!

Legen min har gitt meg noen allergitabletter som heter Polaramin. De skal være trygge å bruke under graviditet. Livostin øyedråper og nesespray er også "godkjent":) De to siste får man jo reseptfritt på apoteket.. Kan kanskje lindre litt mens du venter på resept på tabletter?

Skrevet

Polaramin kan gjøre deg trøtt, det er visst den verste bivirkningen.. Men det er du kanskje uansett;) Lurt å ta dem et par timer før du skal legge deg.

Skrevet

jeg blir veldig tett, så jeg har pleid å bruke ventolin også når det står på på det verste..

sliter med å få sove om nettene, i natt har vært helt grufull, vært opp flere ganger, nesa bare renner og renner og hoster.. så stapper i noe papir i vært nesebor for å få fred om natta, hehe :)

ikke bare bare dette herre..

heldigvis så renner jeg ikke i øynene, er nesa og pusten som blir vanskelig.. også den hersens nysinga...

Skrevet

hehe, trøtt er jeg uansett, så litt ekstra merker jeg nok ikke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...