Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Mini har i de 2-3 siste ukene vært veldig urolig og grinete på kveldene. Virker som han sliter av og til med å gå på do, og ikke alltid han får ut like mye som han pleier, da ofte mye slim i avføringen (vekselvis gul/grønn). Jeg fullammer. Uroligheten begynner i 19-21 tiden og varer bare lenger og lenger utover... Nå begynner det å bli vanskelig å legge ham også, og å roe ham ned etter mat på nettene. Han setter i gang med noen hyl, vræler litt, også hikster han og roer seg litt ned igjen når vi bærer ham på magen. Vil tro dette er pga magevondt (luft?). Synes det var litt merkelig at det begynte nå når han nærmer seg 3 mnd, kan jo ikke være kollikk da? Noen med samme erfaring? Hvor lenge varte dette? Noe vi kan gi ham for å døyve magetrøbbelet? (har prøvd litt sukkervann, men merket ikke noe forskjell - hvor lang tid tar det før det hjelper? Tanken har streifet meg om han kan ha fått for lite væske i kroppen nå som det har vært så varmt. Det var da det begynte. Men skulle tro det holdt med mm?? Håper på mange svar her.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Det er jo noe som heter 3 månederskolikk. Men min på 3 mnd var også litt sånn, men han trengte bare å legge seg tidligere
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Trodde det het 3 mnd kollikk fordi det gikk over i 3 mnds alderen?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 HS mente det var for seint å få dette nå.. Men kan jo være. Da er det jo å krysse fingrene for at det snart går over av seg selv. HI
Sunniva78 har to små Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Stemmer det, 3 mnd-kolikk betyr at det går over ved 3 mnd-alderen. Vår gutt er også rotete på kveldstid, vi har funnet ut at han må legge seg tidligere. Klokka sju sov han i kveld... Nå har han fått vaksine i dag da, men er som regel trøtt på denne tiden. Sukkervann pleier forresten å hjelpe etter 5-10 min. Hjelper ikke 1ss på 1dl vann kan du prøve 2ss. Gi 2.5 ml. Kan jo være magevondt innimellom også, så er verdt å prøve om det virker som at han har vondt!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Har prøvd å legge ham tidligere, men da ligger han bare våken å vekselvis griner for så å glise når jeg kommer inn.. Han har sovnet fint av seg selv i 23-tiden, helt frem til denne magetrøbbelen kom. Men jeg kan jo fortsette å prøve å legge ham tidligere, en gang må han jo sovne... HI
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Glemte å si at griningen bare blir høyere og høyere og til slutt vræler han og får ikke puste om jeg ikke tar han opp, når jeg har prøvd å legge ham tidligere.. Er sikkert fornærma...;-) Men takker for svar! Leggetiden skal definitivt flyttes litt fremover.. HI
Shinyogsmåen Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Hei. Sønnen min er 11 uker. Den siste uken har det virket som han også har hatt vondt i magen -men kun på kveldstid. Starter ca kl 19 hver kveld. Har ikke fått prøvd noe særlig med sukkervann før i dag. De andre dagene har han sovnet rett før sukkervannet er klart. Men da har han også skreket konstant frem til han sovner - virker veldig som han har vondt. Har jo også tenkt at han kanskje bare var overtrøtt - så prøvde å legge han tidligere i kveld, men han sovnet ikke. Hadde også lært av de andre dagene så lagde sukkervannet klart på forhånd. Han var urolig for det, men sovnet da jeg gynget han litt i vognbagen. (vi latet som vi gikk tur =) ) Snakket med de andre på barselgruppen, de hadde samme "problemet" og mente det skulle veldig lite til før de var overtrøtte. Så du er i alle fall ikke alene =)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Åh! Så det er virkelig et fenomen dette her altså. Da er gjerne løsningen å få dem til å sovne tidligere. Men rart at det skal virke som de har vondt i magen hvis de er overtrøtte? Hm.. Jaja, foreløpig er han i full vigør enda her da.. Men ikke tegn til magetrøbbel enda, så jeg krysser fingrene på at han snart skal bli trøtt, og da legger jeg ham ut på soverommet. HI
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #10 Skrevet 17. mai 2008 Min sønn hadde det AKKURAT like..det gikk over etter 2-3 uker...gikk dessverre med litt mye sukkervann...men huff, så fælt det var :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå