tøttomedguttimagen*PÅ OVERTID* Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 det er så mange fine fødselshistorier ute å går, men det jeg vil vite er om man bæsjer ukontrolert eller om man bæsjer bare når man presser. kan man få klyster å få det ut før selve fødselen... ???? er førstegangs så har aldri vært borti noe av dette før.. HJELP:)
Kaosmamma' n Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Klart du kan få klyster før fødselen, på mange sykehus er dette en rutine. Bæsjing oppstår som regel i forbindelse med pressingen.
har4barn Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Hvis det kommer bæsj, så er det ingen som reagerer på det! Er helt vanlig. Men, hvis du rekker det, så får du klyster før du kommer så langt.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Kroppen min ordnet opp i det helt selv:) når fødselen startet fikk jeg diare og det er visst ganske vanlig.. På ahus fikk jeg beskjed om at det ikke var så vanlig å gi avføringsmiddel lenger, om man bæsjer så er ikke det noe farlig..
temine Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 At det kommer litt avføring under pressingen er helt normalt. Når man presser skal det nemlig gjøres på samme måte som når man skal bommelom:) Det er vanlig at jordmor har et stykke mesoft eller lignende for analåpningen, så det er ingen som ser det, hun bare har det bort og bytte kompresser om det blir behov for det. Selv om du får klyster kan det være det kommer litt. Nesten mer vanlig det enn om det ikke kommer noe. Og ikke bruker de å fortelle deg om det i ettertid heller.
tøttomedguttimagen*PÅ OVERTID* Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2008 tusen takk for svar folkens:)
Nætte;mortil2 Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Hos meg også ordnet kroppen opp i det, helt av seg selv. Da riene startet så måtte jeg skikkelig på do to ganger, og det var heftige greier!! =) Og ja, jordmor "dekker" det til så det merkes ikke!
Edelweis Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 da jeg skulle presse, måtte jeg besje, men jordmor tok et bekken under rompa mi og klut over, så ingen så det. men jeg kjennte lukta.. det var kjempe flaut.. men. ikke noe jeg gadd å tenke på der og da. sambo sier at han ikke bryr seg om slike ting=)
Miss Dynamite Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 åh det er en av mine "skrekk" ting..hmm og når jeg leste ditt, hjalp det ikke... hehehe... kjente lukta? huff da =/
Edelweis Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 hehe.. er jo ingen som bryr seg om det da. det lukter jo ikke så godt inne på en fødestue likevel. fostervann som lukter sæd. æsj, husker at den lukta hang igjenn i flere dager, å jeg kjennte det vær gang jeg var på do å måtte skifte bind. uuggh.. men som sagt. det er ingen ting JM ikke har sett før. og BF er det jo bare å forberede på slike ting.
Promp Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Herregud så mange festlige svar:-) Min kropp ordnet også opp selv, heldigvis. Men, jeg ble faktisk spurt om jeg ville ha klyx når de skjønte at fødselen var skikkelig i gang. Men hadde ikke behov for det gitt. Men at fostervann lukter sæd? Ha ha, utrolig bra! Jeg kan ikke huske noen lukt i det hele tatt, jeg. Ha en strålende 17.mai, jenter!!!
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Hehehe er nok andre ting man burde bekymre seg mer for før en fødsel enn litt bæsj jeg bæsjet hvertfall ikke. Grunnen til at de ikke var så glad i å gi klyx på ahus var foresten fordi det da ble mer klin sa jm. Da kunne det liksom renne litt nå og da når damene presset. De ga bare klyx om den fødende insisterte eller om de var litt forstoppet. Fostervann lukter sæd?? hahaha, nei det luktet ikke mitt hvertfall Mitt luktet søtt synes jeg, som sukkervann..
Mummimamma;-) Skrevet 16. mai 2008 #13 Skrevet 16. mai 2008 Jeg fikk klyster begge ganger, men lurer på om det ikke kom litt likevel. Var liksom ikke så viktig der og da.
Sota Skrevet 16. mai 2008 #14 Skrevet 16. mai 2008 Jeg fødte så kort tid etter at jeg kom til sykehuset at vi bare rakk å konsentrere oss om fødselen. Jeg bæsjet litt under pressriene, men jordmor bare tørket det vekk og konsentrerte seg igjen om den lille som skulle komme ut. Når det er sagt så hadde jeg både spydd og bæsjet på meg før jeg reiste til sykehuset så det var kanskje ikke så mye igjen der inne
tøttomedguttimagen*PÅ OVERTID* Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. mai 2008 haha... det er bra at dere har svart så ærlig på spm mitt jenter! føler meg litt mer klar for å "drite" meg ut hvis det skulle skje:) haha....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå