Gå til innhold

Hvorfor ser premature barn ut som små fugleunger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øynene sitter liksom feil,og man SER veldig godt på et barn at det er prematurt. Ganske lenge. Hvorfor er det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da også et spørsmål... Det er vel fordi man ikke er ferdig når man kommer ut da?

Skrevet

Ehhh...tuller du nå?!?!?!

Hvordan så du ut i din mors mage i uke 30-36????

For det første...øynene sitter IKKE feil...de sitter der de SKAL sitte!Barnet skulle egentlig utviklet seg mange uker til i mors liv,men da det er prematurt så betyr det at barnet er "uferdig".

Du tror vel ikke at et barn plutselig er "ferdig" selvom om mor føder før tiden?

hehe,jeg håper dette var et tulle innlegg..hvis ikke så er det fult lov og tenke:):):):)

Skrevet

Hei du

Jeg fødte prematurt litt over 4 uker og hun så faktisk HELT NORMAL UT helt moden og kjempe pen. Øynene satt i perfekt posisjon.. så ikke alle premature ser ut som "fugleunger"

Skrevet

4 uker regnes vel ikke som veldig prematur,ikke etter det jeg har hørt.

eller?

Skrevet

Jeg fødte en liten gutt 7 uker før termin, han så helt vanlig ut (mener jeg har bilde av ham på profilen min) - bare litt mindre enn de fleste andre (2615 g og 43 cm).

De fleste som ser ut som fugleunder gjør dette fordi de mangler underhudsfett, og det er fettet som "fyller opp" rundt øyne etc. Så når de små begynner å legge på seg så retter det seg ut. Det er vel rundt uke 30 de små begynner å legge på seg - dvs det meste er ferdig utviklet og de skal bare legge på seg før fødselen.

Skrevet

Føder du før du har 3 uker og 0 dager igjen, føder du prematur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...